Części i regeneracja

WYWIADY

ponad rok temu  26.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

NTN-SNR na targach IC: wymiana doświadczeń z mechanikami

Jacek Dziadkowiec z firmy NTN-SNR, fot. Piotr Łukaszewicz

Stoisko firmy NTN-SNR na targach Inter Cars było bardzo chętnie odwiedzane przez mechaników samochodowych. To m.in. za sprawą przeprowadzanych codziennie szkoleń na żywo.

Na targach firma zaprezentowała dwie nowości wprowadzone ostatnio do oferty Inter Cars. Jest to półoś kompletna oraz czujnik prędkości koła. - Są to dwa produkty, których nigdy wcześniej nie mieliśmy – opowiadał nam na targach Jacek Dziadkowiec z firmy NTN-SNR. - Szkolenia LIVE, które przeprowadzamy, pobudzają natomiast głównie dyskusje na temat prawidłowego montażu łożyska koła (z piastą czy bez piasty) oraz prawidłowego montażu rozrządu, napinania rolki napinającej, w silnikach np. Hondy, Subaru czy Boxera.

Szkolenia na żywo zawsze na stoiskach NTN-SNR cieszą się gigantycznym zaiteresowaniem. - Zawsze ktoś nowy przychodzi ze swoimi doświadczeniami i to są korzyści dla obu stron – dla mechaników, ale też dla firmy. Czasami jesteśmy zaskakiwani problemami, o których nigdy byśmy nie pomyśleli. Przykładem jest rolka napinająca w Hondzie, bardzo nietypowa. Część mechaników jest przekonana, że dodatkowa sprężyna, która jest w tej rolce, ma napinać cały rozrząd przez 80-90 tysięcy. To jest oczywiście błędem. Ze względu na liczbę potencjalnych reklamacji, ale też tych, które już otrzymaliśmy, stwierdziliśmy, że musimy o tym mówić. Targi są doskonałą okazją do tego - podkreśla J. Dziadkowiec.

Na targowej wystawie firma NTN-SNR zaprezentowała m.in. nowe w ofercie półosie kompletne. Aby podkreślić pełen przekrój oferty firmy zestawiono półoś do Land Rovera oraz Fiata Pandy (w obu przypadkach firma dostarcza produkty na pierwszy montaż).

Kolejna nowość w ofercie to czujnik prędkości koła - istotny element wielu układów bezpieczeństwa, takich jak ABS, ESP.

Dlaczego wymieniamy czujnik prędkości koła? Odpowiadają eksperci NTN-SNR: Zapalenie lampki ostrzegawczej ABS lub ESP często potwierdza uszkodzenie czujnika prędkości.

Umieszczony obok koła, czujnik prędkości jest narażony na wpływ czynników zewnętrznych. Kabel może zostać uszkodzony przez lód, błoto lub ciało obce, a czujnik na skutek ochlapania lub przenikania wody, itp. Kiedy łożysko koła podlega wymianie, czujnik powinien zostać zdemontowany, ponieważ może zostać uszkodzony podczas wykonywania w/w procedury. Podczas wymiany łożyska koła zawsze należy sprawdzić stan oraz sprawność działania wszystkich elementów czujnika.

Bezpieczeństwo

Czujnik prędkości koła jest elementem niezbędnym dla bezpieczeństwa na drodze. W razie niebezpieczeństwa, usterka czujnika może spowodować utratę kontroli nad pojazdem, ponieważ układy ABS i ESP przestały działać prawidłowo.

Rady dotyczące demontażu

Odkręcić/odczepić mocowanie czujnika
Odłączyć elektryczne złącze czujnika
Czujnik mógł zaklinować się w swojej obudowie, nie wolno uszkodzić powierzchni łożyska i enkodera magnetycznego
Zdemontować stary czujnik
Wyczyścić złącze i obudowę przed zamontowaniem nowego czujnika

Rady dotyczące montażu

Zamontować nowy czujnik zgodnie z procedurami zalecanymi przez producenta
Aby zabezpieczyć kable w odpowiednich miejscach, zastosować izolację
Podłączyć złącza elektryczne
Skasować wyświetlony kod błędu
Sprawdzić właściwe funkcjonowanie czujnika prędkości koła podczas jazdy testowej.
Lampka ostrzegawcza ABS lub ESP nie powinna się świecić.

Media do artykułu

Trzydzieści tysięcy metrów kwadratowych atrakcji - tak wyglądały 16. Targi Części Zamiennych i Wyposażenia Warsztatów Inter Cars. Dwustu wystawców, dziesiątki tysięcy gości, bogata oferta części i urządzeń do serwisów, mnóstwo atrakcji motoryzacyjnych i muzycznych.

Zobaczcie naszą relację filmową z 16. edycji targów Inter Cars. Wkrótce w naszym portalu kolejne relacje filmowe - rozmowyy z wystawcami, prezentacja ofert, porady fachowe, a także duży wywiad z prezesem Inter Cars S.A. Maciejem Oleksowiczem. Warto do nas zaglądać!

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony