Części i regeneracja

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  13.01.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

Ogromny potencjał ku dalszemu wzrostowi rynku części zamiennych

Większy import i popyt na samochody używane, systematyczne powiększanie oferty o nowe produkty oraz atrakcyjne działania promocyjne przełożyły się na wzrost sprzedaży firmy AD Polska w 2016 roku. Dużym powodzeniem cieszyła się również pierwsza edycja konkursu „Supermechanik AD 2016”.

Średnia wieku parku samochodów osobowych w Polsce utrzymuje się na niezmienionym poziomie. Według różnych szacunków ponad 70 proc. z nich ma 10 i więcej lat. Pomimo to zmienia się poziom zaawansowania technicznego pojazdów poruszających się po naszych drogach. Dziś komputer pokładowy, klimatyzacja czy turbodoładowanie silnika nie są już domeną pojazdów z wyższej półki. Ale też i naprawy takich elementów nie da się już wykonać domowym sposobem. Rośnie więc zapotrzebowanie na części zamienne, jednak ze względu na malejącą wartość rynkową tych samochodów, ich właściciele szukają relatywnie tańszych, ale i odpowiedniej jakości, zamienników. Stwarza to ogromny potencjał do dalszych wzrostów aftermarketu.

„Ubiegły rok w Polsce był rekordowy pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych. Ale przede wszystkim różne plany i działania rządu wpłynęły na zdecydowanie większy import i popyt samochodów używanych” - mówi Dawid Cieśla, dyrektor marketingu i sprzedaży AD Polska „Często zakup samochodu z drugiej ręki wiąże się z koniecznością dokonania jakieś naprawy bądź wymiany części. Właściciele tych samochodów stanowią główną grupę naszych Klientów”.

Jakość za optymalną - do wartości samochodu - cenę mogą zagwarantować tylko produkty renomowanych marek. To na nich bazuje oferta AD Polska, która systematycznie dostosowywana jest do potrzeb rynku. W ubiegłym roku portfolio filmy zostało powiększone - na zasadzie wyłączności w Polsce - o pióra wycieraczek Champion, filtry FRAM oraz elementy układu hamulcowego FTE. Nie inaczej będzie w 2017 roku - w ofercie pojawi się m.in. osprzęt elektryczny, podzespoły elektroniczne, elementy jednostek napędowych, części do samochodów dostawczych oraz narzędzia i wyposażenie warsztatowe marki King Tony.

Nie przy wszystkich awariach samochodów trzeba stosować nowe części zamienne. Niektóre elementy można z powodzeniem regenerować, co obniża nie tylko jego cenę, ale też jest działaniem proekologicznym. Ważne, aby była to usługa świadczona profesjonalnie, na którą udzielana jest pełnowartościowa gwarancja. Takim przykładem są regenerowane fabrycznie turbosprężarki marki Turbos Hoet, które w ubiegłym roku pojawiły się w portfolio firmy. Wystarczyło kilka miesięcy sprzedaży - której towarzyszy możliwość skorzystania z dedykowanej im platformy szkoleniowej - by stały się hitem w ofercie AD Polska.

„Kluczowym wyzwaniem przy tak bogatej ofercie jest utrzymanie ciągłości dostaw. Obecnie dysponujemy trzema magazynami i blisko pięćdziesięcioma oddziałami w całej Polsce” - dodaje Dawid Cieśla - „Tylko w 2016 roku firma zainwestowała dodatkowe 11 mln złotych w zwiększenie stanów magazynowych. W kolejnym roku nakłady te będą na jeszcze większe”.

W Polsce wciąż kluczowym kryterium wyboru warsztatu samochodowego pozostaje końcowa cena usługi. Pośrednio wpływa na nią koszt zakupu części zamiennej, stąd AD Polska wspiera swoich stałych klientów zaproszeniem do udziału w licznych promocjach czy programie lojalnościowym AD Klub.

Nie mniejszą korzyścią ze współpracy z AD Polska jest skorzystanie z licznych szkoleń organizowanych w ramach Akademii Techniki Samochodowej z firmą BETiS. W obecnych czasach kwalifikacje mechanika muszą być nieustannie podnoszone i to na wielu płaszczyznach.

„Współczesne konstrukcje samochodów wymagają od mechanika specjalistycznej wiedzy i umiejętności. O skali tych wyzwań przekonaliśmy się podczas organizacji pierwszej edycji konkursu Supermechanik AD 2016” - uzupełnia Dawid Cieśla z AD Polska - „Tym większym zaskoczeniem był dla nas wysoki poziom przygotowania uczestników. Z jednej strony utwierdziło to nas w słuszności do dalszego inwestowania w szkolenia dla mechaników, z drugiej zostaliśmy zdopingowani do dalszych działań w 2017 roku”.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony