Pytanie: Jeden z naszych klientów skarży się, że w jego aucie marki Opel Corsa-E 1,3 CDTi słychać tykanie we wnętrzu podczas jazdy przy 1500-2500 obr./min. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy określić przyczyny jego występowania. Czy słyszeliście o takim problemie?
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z taką usterką, a jej przyczyną jest nieprawidłowo zamocowany przewód podciśnienia serwa hamulca, co powoduje występowanie tykania. Usterka ta dotyczy modeli Astra-K i Corsa-E z silnikami wysokoprężnymi 1,3/1,6. Zamontuj nową wersję klamry mocującej przewodu podciśnienia wspomagacza siły hamowania (rys. 1.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Komentarze (0)