Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  16.06.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pewność rozruchu silnika na każdą kieszeń

Polscy kierowcy bardzo często uważają, że markowe części są dla nich za drogie. Jeśli w dodatku sami jeżdżą starszym i tanim samochodem, inwestycję w markowe części traktują jako ekstrawagancję. Odrzucając ofertę części dobrych jakościowo bez sprawdzenia ceny, szukają tańszych alternatyw, często z fatalnym skutkiem.

Rozrusznik i alternator to kluczowe elementy dotyczące eksploatacji samochodu. Awaria rozrusznika oznacza, że nie uruchomimy silnika. Zepsuty alternator nie naładuje akumulatora, a ten z kolei nie poda wystarczająco dużo prądu rozrusznikowi i koło się zamyka – auto zostaje unieruchomione.

Tańsze alternatywy dla markowych części zamiennych to elementy używane, niewiadomego pochodzenia oraz regenerowane chałupniczo. Pierwsze to prawdziwe jajko z niespodzianką – mogą działać przez lata lub zepsuć się następnego dnia. Ich stan jest po prostu niemożliwy do określenia, a dodatkowo często mogą pochodzić z rozbiórki skradzionego samochodu. Części niewiadomego pochodzenia są wprawdzie – cokolwiek to znaczy – „fabrycznie nowe”, ale bardzo często pochodzą z Dalekiego Wschodu i gwarancja ich działania jest równie iluzoryczna, co ich jakość i trwałość. Producenci, którzy nie dostarczają swoich wyrobów na pierwszy montaż koncernom samochodowym, nie mają dostępu do dokumentacji technicznej pojazdu i ich części mogą nie odpowiadać wymaganiom danego modelu. Z kolei regeneracja wyeksploatowanego rozrusznika czy alternatora przez mechanika zależy głównie od umiejętności tego ostatniego, co jest bardzo trudne do zweryfikowania przez klienta.

Trzeba jeszcze pamiętać, że samochód starszy niż 10 lat nie jest wcale prosty w budowie. To przecież auto wyprodukowane już w XXI wieku, nasycone elektroniką, do którego obsługi także potrzebny jest tester diagnostyczny. W takich samochodach rozrusznik i alternator może być o wiele bardziej skomplikowany w budowie niż to, co znamy ze starych polskich samochodów.

Linia rozruszników i alternatorów Classic firmy Valeo obejmuje ponad 160 referencji do najpopularniejszych modeli pojazdów w wieku powyżej 10 lat, pokrywając siedem na dziesięć takich pojazdów poruszających się po polskich drogach. Niższa cena tych produktów to konsekwencja tego, że są to elementy fabrycznie regenerowane. Valeo skupuje z rynku wyeksploatowane „rdzenie” alternatorów i rozruszników – tylko te, które nie są uszkodzone. Następnie na takim rdzeniu montowane są fabrycznie nowe elementy ruchome, dzięki czemu tak zregenerowana część jest równie sprawna i trwała jak nowa. Jest także objęta gwarancją producenta.

- To jasno pokazuje, że angielskie określenie „remanufactured”, tłumaczone na język polski jako „fabryczna regeneracja”, nie ma nic wspólnego z chałupniczą regeneracją dokonywaną w warsztatach – mówi Roman Wierzbowski, Product Manager z Valeo Service Eastern Europe.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony