Części i regeneracja

Części i regeneracja

4 dni temu  12.01.2021, ~ Administrator   

Pisk przy kierownicy i z zawieszenia. Trudności z włączaniem biegów. Oto porady ekspertów Autodata

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Ford S-Max
Ograniczone działanie dyszy spryskiwacza przedniej szyby
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się pojazd marki Ford S-Max z 2015 roku, którego właściciel skarży się na problem z celnością dyszy spryskiwacza przedniej szyby. Końcówki wylotowej dyszy spryskiwacza przedniej szyby nie można wyregulować, dlatego zamontowaliśmy nową, jednak problem nadal występuje. Czy słyszeliście już o tym?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już z tym problemem występującym w modelach S-Max. Usterka jest spowodowana nieodpowiednim ustawieniem dyszy spryskiwacza przedniej szyby. Częściowo wymontuj owiewkę przedniej szyby, aby uzyskać dostęp do dyszy spryskiwacza. Odczep dyszę spryskiwacza przedniej szyby, ale zostaw ją w pozycji instalacyjnej. Potnij piankową podkładkę, dostępną w dziale części Ford, na odcinki długości 10 mm. Zamontuj ją pomiędzy tylną częścią dyszy spryskiwacza przedniej szyby a owiewką (fot. 1.1). Zamontuj dyszę spryskiwacza przedniej szyby i owiewkę. Usuń nadmiar podkładki piankowej. Po zakończeniu naprawy sprawdź działanie układu spryskiwaczy przedniej szyby, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Smart Fortwo
Odgłos pisku przy obracaniu kierownicą
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Smart Fortwo z 2015, w którym słychać odgłos pisku przy obracaniu kierownicą. Mamy problem z określeniem przyczyny jego występowania. Czy inni właściciele tego pojazdu zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Opisana usterka była już wcześniej zgłaszana przez innych właścicieli modelu Fortwo. Występowanie odgłosu spowodowane jest nadmiernym tarciem między wałem kolumny kierownicy a mieszkiem ochronnym. Aby go usunąć, smar w sprayu, dostępny w dziale części Smart, nałóż na powierzchnię styku wałka kolumny kierownicy i mieszka ochronnego (fot. 2.1). Kilka razy obróć kierownicą od oporu do oporu, aby smar mógł się przedostać pomiędzy kolumnę kierownicy a mieszek ochronny. Powinno to zaradzić usterce.

Peugeot 108
Sporadyczne trudności z włączaniem biegów
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 108 1,2 z 2014 roku, występuje w nim usterka, której nie potrafimy zdiagnozować. Problemem są sporadyczne trudności z włączaniem biegów. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne, ale nie udało nam się znaleźć jej źródła. Czy ta usterka jest wam znana?
Odpowiedź: Opisana usterka dotyczy modeli Peugeot 108 z kodem silnika EB2D (HMT) wyprodukowanych przed 13.10.2014 (RPO 13853). Przyczyną jej występowania jest nadmierne tarcie pomiędzy dźwignią wyłączającą sprzęgła a sworzniem kulistym cięgna sprzęgła. Zamontuj nowe cięgno sprzęgła. Nałóż smar (Molykote BR2 Plus) na powierzchnie styku dźwigni wyłączającej sprzęgła i sworznia kulistego cięgna sprzęgła (fot. 3.1). Zamontuj dwumilimetrowy szczelinomierz pomiędzy nakrętką cięgna sprzęgła a sworzniem kulistym cięgna sprzęgła (fot. 3.2). Dokręć nakrętkę cięgna sprzęgła, aż dotknie szczelinomierza. Wymontuj szczelinomierz. Kilka razy całkowicie wciśnij i puść pedał sprzęgła. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Škoda Octavia III
Odgłosy pisku/skrzypienia z zawieszenia przednich kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Škoda Octavia z 2014 roku, której właściciel skarży się na odgłosy pisku/skrzypienia dochodzące z zawieszenia przednich kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, ale nie jesteśmy w stanie dokładnie zlokalizować ich źródła, sprawdzając samochód na rampie. Czy słyszeliście już o występowaniu takich odgłosów?
Odpowiedź: Znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanych odgłosów pisku/skrzypienia w tym modelu marki Škoda. Odgłosy te spowodowane są brakiem smarowania w obszarze dolnego wahacza poprzecznego zawieszenia przednich kół. Wymontuj dolny wahacz poprzeczny. Nałóż smar na wewnętrzne powierzchnie styku jego tulei (fot. 4.1). Zamontuj przedni wahacz poprzeczny zawieszenia. Czynności te powtórz po drugiej stronie samochodu. Sprawdź geometrię przedniego zawieszenia i w razie potrzeby ustaw ją. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 18

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 6
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony