Piszczenie spod maski zgłaszane jest zazwyczaj podczas rozruchu. Jego przyczyną jest bardzo często pasek wielorowkowy osprzętu
Piski spod maski podczas rozruchu mogą mieć zatem wiele przyczyn. Najważniejsze to umieć rozpoznać, które urządzenie hałasuje: rolki, pasek wielorowkowy, sprzęgiełko alternatora czy sprzęgło wiskotyczne, a może wszystko naraz? Największy koszt niesie za sobą wymiana sprzęgieł, lecz równocześnie jest to najrzadziej wymieniany element w kontekście występowania tego typu hałasów. O czym warto pamiętać, kiedy staniemy przed decyzją o wymianie paska osprzętu czy powiązanych z nim urządzeń?
– Jeśli przyczyną będzie np. rolka prowadząca, nie warto ograniczać się do wymiany tylko tej jednej. Gdy nadmiernie zużył się jeden element, to istnieje duże ryzyko, że zaraz zużyją się kolejne i problem wróci. Dobrą praktyką jest zatem wymiana wszystkich współpracujących w ramach osprzętu elementów, co do których podejrzewamy zużycie lub uszkodzenie. Istotne jest także bazowanie na produktach wysokiej jakości. SKF to uznany producent łożysk, ale także wszelkiego rodzaju pasków i łańcuchów. Wybór naszych części to gwarancja bezproblemowej eksploatacji przez dziesiątki tysięcy kilometrów, co potwierdza wiele autoryzowanych i niezależnych serwisów samochodowych – podsumowuje Tomasz Ochman.
Komentarze (0)