Części i regeneracja

WYWIADY

ponad rok temu  23.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Polski producent przewodów hamulcowych podbija świat

Wszyscy kierowcy dbają o klocki, tarcze czy bębny hamulcowe, natomiast nie zdają sobie sprawy z tego, że wyżej wymienione elementy nie zadziałają, jeżeli przewody hamulcowe nie będą sprawne – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Rafał Lanczyk z Przedsiębiorstwa WP, firmy zajmującej się m.in. produkcją przewodów hamulcowych.

Kiedy i w jakich okolicznościach powstała firma? Proszę przybliżyć w kilku zdaniach historię Przedsiębiorstwa WP.

20.05.1980 roku powstał zakład rzemieślniczy Ślusarstwo Produkcyjne Witold Pniewski, w którym podjęliśmy produkcję drobnych elementów śrubowo-złącznych przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego i rolnego. W kolejnych 3-4 latach działalności produkcja została rozszerzona o przewody hamulcowe. Natomiast od początku lat 90-tych przewody stały się głównym produktem naszej firmy. W tym samym czasie została również zmieniona nazwa firmy na PRZEDSIĘBIORSTWO „WP” Bożena Pniewska.

Jesteście znanym i cenionym dostawcą przewodów hamulcowych, ale nie tylko. Co znajduje się jeszcze w Waszej ofercie?

Nasz asortyment to również wybrane elementy układu hamulcowego, takie jak złączki (końcówki) przewodów hamulcowych, łączniki, redukcje, trójniki, odpowietrzniki, mocowania przewodów hamulcowych, rozpieracze i samoregulatory do szczęk hamulcowych oraz specjalistyczne narzędzia, za pomocą których można dorobić przewód we własnym zakresie.

Jakość produktów jest potwierdzona przez liczne certyfikaty jakości. Jakie są to certyfikaty?

Od 2002 roku cała nasza produkcja została objęta systemem zarządzania jakością ISO 9001:2008 i uzyskaliśmy certyfikat jakości Niemieckiej firmy TUV NORD CERT. Na dzień dzisiejszy posiadamy certyfikaty ISO 9001:2008 oraz ISO/TS 16949:2009, wydane przez firmę DEKRA. Kolejnym jest certyfikat produktowy TUV Rheinland, oraz certyfikaty Federacji Rosyjskiej dopuszczające nasze wyroby do obrotu na terenie Rosji. Chciałbym szczególnie pochwalić się certyfikatem ISO/TS 16949:2009, ponieważ nie każda firma w branży motoryzacyjnej może uzyskać taki certyfikat. Należy spełnić szereg dodatkowych wymagań oraz specjalnych warunków, które nam udało się zrealizować.

Jak zaczęła się działalność firmy poza granicami Polski i jak wygląda dziś?

Pierwsze kontakty zostały nawiązane podczas spotkań na zagranicznych targach motoryzacyjnych. Do dnia dzisiejszego jesteśmy aktywnym uczestnikiem targów branżowych nie tylko w Europie, ale również na świecie. Efektem tych spotkań jest sprzedaż do ponad 40 krajów na świecie, a około 60% - 65% naszej produkcji trafia na eksport.  Logo „WP” jest rozpoznawalne oraz doceniane na świecie.

Jak zmienia się Przedsiębiorstwo WP? Na stronie czytamy o stałej modernizacji parku maszynowego, unowocześnianych technologiach...

Z biegiem czasu nasz park maszynowy rozwijał się, a w związku z tym i nasze technologie produkcji. Na początku działalności były to prasy mimośrodowe, na dzień dzisiejszy są to specjalnie przez nas zaprojektowane i wykonane według odpowiedniej specyfikacji specjalistyczne urządzenia sterowane elektroniką. To daje nam pewność, że jakość naszych wyrobów jest stale najwyższa, a klienci stosujący nasze przewody mają poczucie bezpieczeństwa.

Jakie widzą Państwo zagrożenia dla branży?

Pojawia się tutaj kilka punktów, po pierwsze zalew rynku tanimi częściami używanymi bez możliwości sprawdzenia ich pochodzenia (mogą pochodzić z kradzieży). Po drugie import niskiej jakości części, które mogą nie spełniać podstawowych warunków bezpieczeństwa.   

Czy konkurencja tanich produktów z Chin funkcjonuje również w branży przewodów hamulcowych?

W dzisiejszych czasach chyba nie ma produktu, który nie mógłby być produkowany w Chinach. Przewody hamulcowe są tam również dostępne. Natomiast jakość ich wykonania oraz stosowany surowiec pozostawia wiele do życzenia.

Czy polscy kierowcy mają świadomość tego, jak ważnym elementem układu hamulcowego są sprawne przewody?

Niestety, świadomość jest w tym przypadku bardzo niska. Wszyscy kierowcy dbają o klocki, tarcze czy bębny hamulcowe natomiast nie zdają sobie sprawy z tego, że wyżej wymienione elementy nie zadziałają, jeżeli przewody hamulcowe nie będą sprawne.

Dlatego polecam, aby dokładnie sprawdzić stan przewodów hamulcowych podczas najbliższego przeglądu samochodu. Z ciekawostek dodam, że (na szczęście) najczęściej do awarii (pęknięcia) przewodu dochodzi podczas przeprowadzania obowiązkowych badań na stacjach diagnostycznych.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Piotr Łukaszewicz   

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ prześladowca 4 ponad rok temu cześć Rafał, popularny się robisz.... ;)
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ mmm 3 ponad rok temu Robson: bo kierowcy chcą mieć tanio. Klaseba... a skąd znasz tę firmę?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Klaseba 2 ponad rok temu Znam ta firmę od lat. To światowa jakość.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Robson 1 ponad rok temuocena: 100%  To prawda, czasem kierowcy dziwią się, że przewód hamulcowy to rzecz która się w ogóle zużywa... ręce opadają.
    oceń komentarz 2 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony