Części i regeneracja

Części i regeneracja

8 miesięcy temu  29.02.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Popularne zaniedbania, które skracają żywotność amortyzatorów
Strona 2 z 2

Częstym błędem podczas montażu zestawów ochronnych jest niewłaściwie zamocowanie zderzaka kompresyjnego. Jeśli będzie on osadzony na dole kolumny (np. w celu uzyskania dostępu do tłoczyska przy próbie dokręcenia górnej nakrętki) ograniczy to zakres pracy tłoczyska i spowoduje nienaturalne usztywnienie zawieszenia. Prawidłowy montaż polega na przesunięciu zderzaka kompresyjnego do góry tłoczyska, pozostawiając około jednego palca przerwy do dolnej powierzchni zestawu montażowego.

8.  Złe osadzenie amortyzatora

monroe kolumna_1.jpg

Niewłaściwe osadzenie amortyzatora może powodować, ze podczas pracy będzie on ocierał o sprężynę lub inne elementy zawieszenia, co pozostawi ślad w postaci wytartej farby na obudowie.

Często zdarza się to, gdy mocowania amortyzatora są dokręcane podczas gdy samochód jest podniesiony. Opuszczenie pojazdu powoduje naprężenia w zawieszeniu i może sprawić, że amortyzator ułoży się w innej pozycji niż wtedy, kiedy samochód był na podnośniku. Gdy kierowca wsiądzie do samochodu, dodatkowe obciążenie jeszcze bardziej pogłębi problem i amortyzator zostanie całkowicie zablokowany. Szybko zauważony problem można skorygować poprzez rozkręcenie mocowań amortyzatorów przy stojącym na ziemi samochodzie i ponowne dokręcenie ich w prawidłowy sposób.

Jeśli dostęp do mocowań w tej pozycji jest utrudniony, można ustawić poradzić sobie w inny sposób – kiedy samochód stoi na podłożu należy zaznaczyć prawidłowe, wzajemne położenie ruchomych części a następnie na podnośniku podnieść wahacz/wahacze do ustalonego wcześniej optymalnego poziomu.

Niektóre amortyzatory mają asymetryczną konstrukcję tulei i muszą być montowane w określonej pozycji w stosunku do ich dolnego mocowania.

Jednostki te są zaprojektowane tak, aby używać tej asymetrycznej tulei, do utrzymania amortyzatora w prawidłowej pozycji. Jeśli amortyzator zostanie zainstalowany z nieprawidłową pozycją tulei asymetrycznej, wówczas może wystąpić ten sam problem, który opisano powyżej.

W większości przypadków problemy wynikające z błędnej techniki montażu nie mogą być uznawane jako roszczenia gwarancyjne, ponieważ ich istota nie wynika ze złego wykonania amortyzatora.

- Nawet najlepsze amortyzatory zużyją się bardzo szybko jeśli zostaną zamontowane nieprawidłowo. Właśnie z tego powodu należy do ich wymiany podchodzić z należytą starannością, przestrzegając wszelkich zaleceń montażowych - mówi Jerzy Dziamski, Garage Gurus ekspert.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony