Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  23.01.2020, ~ Administrator   

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych
Strona 1 z 2

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy firm Solera.

Seat Leon Wyciek oleju silnikowego
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny wycieku oleju silnikowego w aucie marki Seat Leon 1,6 TDI z 2015 roku. Wyciek występuje w przedniej części silnika i z obszaru głowicy cylindrów. Czy inni właściciele tego modelu zgłaszali taki problem?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już wcześniej zgłoszenia od innych jego właścicieli, dotyczą one modeli z silnikiem wysokoprężnym 1,6 i z kodami silnika CXXA/CXXB. Przyczyną wycieku oleju są przeciekające gumowe uszczelki pomiędzy wtryskiwaczami paliwa i pokrywą głowicy cylindrów. Sprawiają one, że olej silnikowy gromadzi się we wgłębieniu na wtryskiwacze w głowicy cylindrów i wycieka przez otwór powrotu paliwa. Sprawdź gumowe uszczelki we wgłębieniu wtryskiwaczy paliwa pod względem pęknięć i uszkodzeń (rys. 1). W razie potrzeby wymień. Oczyść gruntownie powierzchnię. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Peugeot RCZ
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadacz pojazdu marki Peugeot RCZ z 2013 roku, skarży się na brak mocy, problemy z rozruchem, ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Zapisane zostały kody usterek odnoszące się do systemu zmiennego skoku zaworów. Czy spotkaliście się już kiedyś z takimi problemami w tym silniku?
Odpowiedź: Opisane symptomy dotyczą modeli RCZ z kodem silnika EP6CDTR (5FG), a ich przyczyną jest uszkodzone koło zębate wałka zmiennego skoku zaworów. Sprawdź stan elementu wykonawczego zmiennego skoku zaworów i w razie potrzeby wymień. Sprawdź koło zębate wałka zmiennego skoku zaworów pod kątem uszkodzeń (rys. 2.1). Jeżeli wystąpiła usterka, zamontuj nową głowicę cylindrów, aby jej zaradzić.

Toyota Auris
Podczas manewrowania kierownica nie obraca się swobodnie
Pytanie: Jeden z naszych klientów posiadający auto marki Toyota Auris z 2013 roku zauważył, że kierownica w samochodzie nie obraca się swobodnie podczas manewrowania i parkowania. Ponadto dywanik w przestrzeni na nogi po stronie kierowcy po ulewnym deszczu był mokry, ale nie jesteśmy pewni, czy te dwa problemy są ze sobą powiązane. Nie udało nam się rozwiązać żadnego z nich, czy możecie nam pomóc?
Odpowiedź: Mieliśmy już zgłoszenia dotyczące opisanych symptomów, są one spowodowane pęknięciem lub uszkodzeniem mieszka ochronnego kolumny kierownicy. Wymontuj i zutylizuj mieszek ochronny kolumny kierownicy. Nałóż mieszek ochronny, dostępny w dziele części Toyota, na nowy mieszek ochronny kolumny kierownicy (rys. 3.1). Zabezpiecz osłonę ochronną za pomocą taśmy mocującej, zastosuj odstęp 0,5-1,5 mm (rys. 3.2). Zamontowuj nowy mieszek ochronny kolumny kierownicy wraz z kompletną osłoną na kolumnie kierownicy. Powinno to zaradzić usterkom.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony