Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  16.01.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Powerframe – moc ukryta w akumulatorach VARTA

O tym, jak ogromną rolę pełni akumulator, przekonał się każdy, kto w zimowy poranek nie mógł uruchomić silnika z powodu złego stanu technicznego akumulatora.

Akumulator jest źródłem energii elektrycznej prądu stałego, której sam nie wytwarza, lecz przechowuje w postaci energii chemicznej. W samochodzie akumulator służy do zasilania urządzeń elektrycznych, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Energia elektryczna akumulatora zużyta w czasie postoju pojazdu lub rozruchu silnika jest uzupełniana podczas jazdy przez alternator, procesy zużywania i uzupełniania energii elektrycznej są okresowo powtarzane.

Coraz bardziej zaawansowane technologicznie samochody z coraz większą ilością nowoczesnych odbiorników energii elektrycznej wymuszają na producentach akumulatorów wytwarzanie coraz bardziej niezawodnych źródeł energii. Nowoczesne akumulatory powinny charakteryzować się wydłużonym okresem eksploatacji, całkowitą bezoobsługowością, wysokim prądem rozruchowym i odpornością na wpływ wysokiej temperatury panującej w komorze silnika, jak również na niską temperaturę panująca w zimie.

Johnson Controls ma w ofercie takie akumulatory – wyposażone w specjalnie skonstruowaną kratkę PowerFrame wraz z dodatkiem srebra do stopu ołowiu.

PowerFrame to opatentowana przez Johnson Controls technologia produkcji kratki akumulatora metodą sztancowania. Zastosowana zarówno w akumulatorach do samochodów osobowych – VARTA dynamic trio, jak i ciężarowych – VARTA Promotive.

Przy technologii sztancowania PowerFrame z rozwalcowanego stopu, przy komputerowej kontroli precyzyjnie, kilku etapowo sztancujemy taśmę stopu, uzyskując najbardziej optymalną geometrię kratki.

Poprzez sztancowanie kratki unikamy jej wytapiania, rozciągania i odlewania, niwelując ryzyko powstawania mikro pęknięć – miejsc, w których kratka może szybko korodować. Zwiększamy też jej odporność na: drgania, wstrząsy i erozję masy czynnej.

Ponadto produkcja kratek PowerFrame pozwala na zmniejszenie zużycia energii o 20% i zapewnia o 20% niższą emisję gazów cieplarnianych do atmosfery w porównaniu do innych metod produkcji.

Struktura kratki sztancowanej wykonanej w technologii PowerFrame:

1) Zamknięta konstrukcja kratki zabezpiecza przed zwarciem oraz uszkodzeniem separatora, znacznie poprawia wytrzymałość i stabilność a także zwiększa odporność na uszkodzenia mechaniczne.

2) Nowatorska konstrukcja kratki w miejscach największego skupienia ładunku elektrycznego gwarantuje lepszy przepływ prądu i krótszą drogę do przebycia dla ładunku elektrycznego od podstawy kratki do chorągiewki.

3) Dzięki zoptymalizowanej geometrii kratki udało się uzyskać większą odporność na wstrząsy i wibracje, a precyzyjnie wykonane oczka kratki zapewniają doskonałą przyczepność masy czynnej, nawet przy największych obciążeniach, co znacznie wydłuża żywotność akumulatora.

Dzięki zastosowaniu PowerFrame akumulatory samochodowe mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania. Zoptymalizowana konstrukcja płyty w miejscach największego skupienia przepływu ładunku elektrycznego powoduje, że akumulator niezależnie od warunków atmosferycznych, czy to podczas mrozów, czy upału, jest w stanie nie tylko zgromadzić w sobie odpowiednią ilość energii, ale także przekazać ją szybko do odbiorników energii elektrycznej w pojeździe, które jej potrzebują do prawidłowego i niezawodnego funkcjonowania.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony