Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  27.05.2020, ~ Administrator   

Problem z działaniem sprzęgła w skrzyni biegów typu DSG w samochodach VW i Škoda

Moduł sprzęgła 602 0002 00 LuK

Strona 1 z 3

Zdarzają się przypadki nieprawidłowego funkcjonowania skrzyni biegów zaraz po wymianie sprzęgła i koła zamachowego. Problem ten polega na przerwaniu procedury adaptacji sprzęgieł przez komputer diagnostyczny w wyniku wykrytych nieprawidłowości w parametrach pracy sprzęgieł.

Po wymianie sprzęgła należy wykonać przyuczenia w module sterowania sprzęgłem, które wiążą się z „nauczeniem się” przez ten układ nowych parametrów sprzęgła. Każdy moduł sprzęgła, jak każdy układ mechaniczny przy produkcji masowej, jest wykonany z pewną tolerancją, którą wstępnie kompensujemy doborem podkładek. Jednak ostatecznie tolerancje punktów pracy sprzęgła muszą być sprawdzone i zapisane w pamięci komputera sterującego skrzynią biegów i sprzęgłem. W tym celu komputer diagnostyczny przeprowadza procedurę, która w dużym uproszczeniu realizowana jest w następujący sposób:

  • na postoju przy załączonym zapłonie wykonywane są przyuczenia i kontrola przemieszczenia się siłowników sprzęgieł,
  • następnie na pracującym silniku i zablokowanym hamulcu kontrolowany jest i przyuczany próg załączenia sprzęgła i jego rozłączenia,
  • kolejnym etapem jest kontrola i zapamiętanie parametrów dla obu sprzęgieł podczas pełzania i asysty podczas ruszania, realizowanym przez trzykrotne ruszanie na biegu pierwszym i wstecznym,
  • ostatnia faza to jazda na poszczególnych biegach, z utrzymaniem przełożeń w odpowiednich odcinkach czasowych przy odpowiednim obciążeniu silnika oraz realizacja kick down i w pełni automatycznej zmiany biegów.

Jeśli wystąpią nieprawidłowości (jeden lub kilka parametrów poza granicą tolerancji) w trakcie wykonywania adaptacji, komputer diagnostyczny przerywa proces podczas ostatniego kroku i działanie sprzęgła zostaje przełączone na bieg zastępczy.
W trakcie odpytania pamięci błędów odczytamy w większości przypadków:

  • sprzęgło I poza granicą tolerancji,
  • sprzęgło II poza granicą tolerancji,
  • uszkodzenie czujnika prędkości obrotowej (w VW Touran).

W przypadku przedstawionego efektu i zapisanych błędów większość warsztatów kasuje błędy i usiłuje wykonać procedurę kontroli i przyuczenia ponownie. Kończy się to niepowodzeniem i w następstwie zdjęciem skrzyni biegów, demontażem sprzęgła, ponownym doborem podkładek i montażem. Były również przypadki wymiany sprzęgła.

Dwumasowe koło zamachowe do modułów sprzęgła LuK 2CT

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 10

  • 5
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony