Części i regeneracja

Części i regeneracja

24 dni temu  28.03.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Problemy z montażem puszkowych filtrów oleju OC 248 w minibusach kempingowych

Jeśli w busie przerobionym na kampera zamontowano dodatkową chłodnicę oleju, często znacznie utrudnia to montaż puszkowego filtra oleju OC 248. Z odsieczą przychodzi proste rozwiązanie.

Przykręcany filtr oleju OC 248 pasuje do różnych busów o wielu wariantach nadwozia, do producentów takich jak Fiat, Opel, Renault lub Citroën. Z reguły można go łatwo wymienić w ramach wymiany oleju i przywrócić tym samym niezawodne oczyszczanie oleju silnikowego. Jednak w niektórych przypadkach wymiana filtra może okazać się znacznie trudniejsza.

Problemy montażowe w przypadku dodatkowej chłodnicy oleju

Jeśli w pojeździe zamontowano nową chłodnicę oleju, na przykład w ramach przebudowy na kampera, w obszarze filtra oleju jest znacznie mniej miejsca niż pierwotnie. Często nowa chłodnica oleju jest podłączona do obiegu oleju dokładnie w tym miejscu. Przewody zasilające i powrotne, dodatkowe przełączniki ciśnienia oleju i czujniki temperatury dodatkowo utrudniają wymianę filtra. W takim wypadku montaż filtra oleju jest bardzo trudny i możliwy często tylko w pozycji ukośnej. Dodatkowo może dojść do zablokowania gwintu a montaż nowego jest niemożliwy.

O miejsce zadba adapter

Adapter filtra oleju przemieszcza przyłącze filtra o kilka centymetrów, dzięki czemu poprawny montaż staje się możliwy. Tego typu adaptery są dostępne w sprzedaży w różnych wersjach, do różnych pojazdów.

Ważne!

Podczas montażu filtrów oleju gumową uszczelkę należy zwilżyć czystym olejem, tak aby uniknąć uszkodzeń i nieszczelności z powodu montażu na sucho. Przykręcane filtry oleju wolno dokręcać tylko ręcznie, momentem określonym przez producenta.

źródło: Technical Messenger Mahle

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony