Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  13.03.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Produkt Delphi nominowany do nagrody PACE™ za rok 2012

- Jesteśmy zaszczyceni uznaniem przemysłu motoryzacyjnego, które przejawia się w postaci nominacji do przyznawanej przez Automotive News nagrody PACE™ - stwierdził Dave Kauppila, dyrektor ds. konstrukcji i technologii w Delphi Thermal Systems.

- Ta nominacja oznacza, że firma Delphi zostaje doceniona za wielkie kroki poczynione w działaniu na rzecz pokonywania historycznych wyzwań związanych z produkcją skraplaczy, przy jednoczesnym spełnianiu wymagań klientów dotyczących wysokiej jakości i wysokiego poziomu wydajności.

Opracowany przez globalny zespól Delphi innowacyjny skraplacz MFTC został po raz pierwszy wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Masowa produkcja, tej opatentowanej technologii, rozpoczęła się w 2011 roku.

- Nowy skraplacz MFTC rozwiązuje problemy, z jakimi przemysł borykał się od dawna: jak wyprodukować lekki, odporny na korozję produkt, charakteryzujący się znakomitymi właściwościami wymiany ciepła, który w dodatku będzie nadal przystępny cenowo - stwierdził Andrzej Krupa, dyrektor techniczny w zakładzie Delphi Thermal w Ostrowie Wielkopolskim.

- Odpowiedzią jest opracowana przez Delphi technologia MFTC.

Nowa technologia stosowana w skraplaczach pozwala producentom na skorzystanie z większej oferty materiałów do produkcji bardziej niezawodnych, lekkich, odpornych na korozję skraplaczy, charakteryzujących się lepszymi właściwościami termalnymi. Ulepszona konstrukcja skutkuje mniejszym spadkiem ciśnienia czynnika chłodzącego i lepszymi właściwościami przewodzenia ciepła przez ten lekki i kompaktowy skraplacz. Dla klientów oznacza to poprawę ekonomiki spalania, redukcję hałasu i wibracji podczas jazdy samochodem. 

W klimatyzacji samochodowej, skraplacz służy do schładzania systemu poprzez transfer ciepła z czynnika chłodzącego wewnątrz układu – poprzez metalowe powierzchnie – do powietrza znajdującego się na zewnątrz pojazdu. Dla skraplaczy, większa powierzchnia elementów metalowych oznacza wydajniejsze działanie. W konwencjonalnych skraplaczach stosuje się wieloportowe rurki wyciskane do zapewnienia odpowiedniej powierzchni niezbędnej do skutecznego odprowadzenia ciepła. Jednak rurki ekstrudowane są ciężkie i wymagają zastosowania kosztownego i skomplikowanego procesu produkcyjnego. 

Przekrój rurki zwijanej, z podwójnym noskiem dla poprawy odporności udarowej rurki 

Skraplacz MFTC Delphi do odprowadzania ciepła wykorzystuje równoległe, podobne do kanałów rurki. Kanały te zostały utworzone poprzez kilkukrotne zginania paska metalu. Poprzez zastąpienie rurek wyciskanych rurkami zwijanymi, nowe skraplacze mogą być produkowane znacznie szybciej niż tradycyjne urządzenia, przy wyeliminowaniu kosztownych etapów produkcji i oszczędzając cenne zasoby. 

- Produkcja rurek wyciskanych to bardzo skomplikowany proces, wymagający użycia specjalistycznego sprzętu i szczegółowej wiedzy na temat zachowania się materiałów. Nawet wtedy trudno jest zapobiec powstawaniu niezgodności i trudno jest je wykryć - dodał A. Krupa.

- Opracowując technologie, która eliminuje konieczność stosowania rurek wyciskanych, dramatycznie uprościliśmy proces produkcyjny. Nowa konstrukcja umożliwia uzyskanie jednolitej, wysokiej jakości produkcji, redukuje liczbę dostawców, zmniejsza liczbę niezbędnych zapasów i skraca czas produkcji. Delphi może teraz produkować lepiej działający skraplacz przy niższych kosztach i podwyższonej jakości

Cześć sukcesu zawdzięcza Delphi metodologii Six Sigma, służącej do wprowadzania usprawnień jakościowych i ulepszeń dotyczących niezawodności – osiągając najwyższą niezawodność skraplaczy w historii Delphi Thermal Systems. 

Skraplacz, oparty na wieloportowej rurce zwijanej (MTFC) został już nagrodzony nagrodą Six Sigma Excellence Award przyznawaną przez Anchor House London oraz w roku 2010 nagrodą Delphi Boss Kettering Award. Tegoroczna nominacja technologii MTFC do finału przyznawanej przez Automotive News nagrody PACE™ to uznanie dla innowacyjności Delphi, postępu technologicznego i wyników biznesowych – wśród firm działających w przemyśle samochodowym. Nagrody PACE [Premier Automotive  Contribution to Excellence], przyznawane corocznie przez czasopismo Automotive News podczas ceremonii zbiegającej się ze Światowym Kongresem SAE [Society of Automotive Engineers], uważane są za najważniejszy wkład dostawców przemysłu samochodowego w nowe rozwiązania przyczyniające się do osiągnięcia doskonałości. Służą do nagrodzenia wybitnych osiągnięć w dziedzinie innowacyjności, postępu technologicznego i osiągnięć biznesowych. Sędziami są niezależni, powszechnie szanowani i posiadający ogromne doświadczenie przedstawiciele przemysłu samochodowego, weryfikujący rzeczywiste korzyści wynikające z zastosowania innowacyjnych technologii.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony