Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Proste rozwiązanie problemu korodowania łożysk kół
Na przykładzie zestawu łożyska do kół o nr. 713 6100 20 firmy FAG omówimy problem przedwczesnego skorodowania zewnętrznego pierścienia łożyska oraz jego gniazda, prowadzące do zatarcia elementów tocznych....

Na przykładzie zestawu łożyska do kół o nr. 713 6100 20 firmy FAG omówimy problem przedwczesnego skorodowania zewnętrznego pierścienia łożyska oraz jego gniazda, prowadzące do zatarcia elementów tocznych i konieczności jego wymiany (fot. 1).
W przypadku łożysk do kół, montowanych podobnie jak 713 6100 20 w zwrotnicy, należy zwrócić szczególną uwagę na właściwe nasmarowanie wszystkich wymaganych elementów zestawu. Do tego celu w komplecie znajduje się specjalny smar, którego skład został tak dobrany, aby zapewnić optymalne działanie w pełnym zakresie obciążeń i temperatur pracy łożyska (fot. 2).
Do zestawu 713 6100 20 dołączono instrukcję rysunkową, ukazującą poszczególne etapy montażu łożyska wraz z wymaganymi momentami dokręceń (fot. 3).


Istotne jest zastosowanie wskazanych momentów dokręcających poszczególnych nakrętek, co jest warunkiem koniecznym dla zapewnienia prawidłowego działania ułożyskowania koła. W celu zabezpieczenia łożyska przez skorodowaniem (fot. 4) należy pamiętać o właściwym ustawieniu pierścienia zabezpieczającego łożysko przed wysunięciem, a mianowicie rozwarciem skierowanym do dołu (fot. 5).
Tylko takie położenie pierścienia zapewni prawidłowy odpływ wody nagromadzonej w szczelinie pomiędzy łożyskiem a piastą koła.
Większość przypadków szybkiego pojawienia się ognisk korozji w obrębie łożyska i wynikających z tego niekorzystnych konsekwencji ma swoją przyczynę w zaleganiu resztek wody w szczelinie pomiędzy łożyskiem a pierścieniem zabezpieczającym.

Opisany powyżej prosty sposób ustawienia pierścienia rozwarciem ku dołowi pozwoli zredukować do minimum niepotrzebne koszty nagłej wymiany skorodowanego łożyska.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony