Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  22.06.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Przełączalna pompa wodna Metelli

Spółka Metelli wprowadziła do swojej oferty przełączalną pompę wodną. Jej główną cechą jest pneumatycznie uruchamiany zawór zasuwowy, który umożliwia przerwanie przepływu płynu chłodzącego w obwodzie w każdym momencie.

Zawór zasuwowy uruchamiany jest przez wytwarzanie podciśnienia w komorze próżniowej. Ruch membrany umożliwia osiowe przesunięcie zaworu zasuwowego, oddzielając spiralę pompy od płynu wokół wirnika napędzanego. Komora próżniowa jest oddzielona od płynu za pomocą trzech membran (zamiast tradycyjnych uszczelek wargowych), co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mechanizmu nawet w trudnych warunkach.

Zastosowanie membran jako uszczelek statycznych sprawia, że pompa wodna jest wysoce niezawodna: kompensują one związane z tarciem zużycie uszczelek wargowych, spowodowane ruchem wałka. Obecność cząstek metalu w obiegu systemu chłodzenia znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zużycia powierzchni uszczelki wargowej w kontakcie z wałkiem.

Jeżeli obwód sprężonego powietrza ulegnie uszkodzeniu lub pęknie sprężyna, pompa Metelli działa jako zabezpieczenie – poprzez mechanizm, który wykorzystuje ciśnienie płynu chłodzącego na mające z nim kontakt ściany membran.

Przełączalna pompa wodna Metelli została zaprojektowana do kilku różnych modeli samochodów: Audi (A1, A3), Seat (Altea, Altea XL, Ibiza, Leon), Skoda (LCV Fabia, Octavia, Roomster, Yeti) i Volkswagen (LCV Golf, Golf Plus, Jetta, Maggiolino, Polo, Touran, Caddy).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony