Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  27.07.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przewody paliwowe

Przewody paliwowe odpowiedzialne są za transport paliwa ze zbiornika do silnika. W pierwszej fazie transportu następuje zassanie paliwa przez pompę, a następnie przekazanie go poprzez filtr paliwa do pompy wysokiego ciśnienia.

Przewody paliwa są niejednokrotnie pomijane podczas konserwacji samochodu, a uszkodzenia mogą powodować wycieki, które w przypadku większych uszkodzeń będą powodować spadek ciśnienia paliwa dostarczanego do silnika, a tym samym unieruchomienie go. Pierwszym objawem uszkodzenia przewodów może być wydobywający się charakterystyczny zapach paliwa bądź widoczne ślady wycieku (wilgotne przewody).

Przewody paliwowe są przez cały czas narażone na szereg elementów, które mogą prowadzić do obniżenia ich trwałości lub uszkodzenia. Przewody paliwowe powinny być odporne na podwyższoną temperaturę, ciśnienie panujące wewnątrz, a także warunki atmosferyczne, przetarcia oraz wibracje.

W przypadku przewodów paliwowych oferowanych przez firmę Tedgum element wewnętrzny stanowi syntetyczny NBR (kauczuk akrylonitrylo-butadienowy), który jest kopolimerem butadienu i akrylonitrylu i charakteryzuje się odpornością na: oleje silnikowe, opałowe, transformatorowe, smary, płyny hydrauliczne, węglowodory alifatyczne, propan, butan, benzynę, alkohole, wodne roztwory soli. Wewnętrzna gładka warstwa stanowi łatwy i niezaburzający przepływu materiał. Natomiast w przewodach dla instalacji gazowych LPG i CNG wewnętrzną stronę stanowi izolująca mieszanka na bazie NBR, odporna na przenikanie gazów LPG i CNG oraz na działanie organicznych związków chemicznych.

Zewnętrzna część przewodów firmy Tedgum wykonana jest z syntetycznego CR (kauczuk chloroprenowy), który ma za zadanie chronić wewnętrzną część z oplotem, aby maksymalnie przedłużyć żywotność przewodu. Element ten charakteryzuje się wysoką odpornością na: ozon, kwasy, przetarcia, oleje (mineralne i syntetyczne), starzenie pod wpływem warunków atmosferycznych, takich jak temperatura oraz promienie słoneczne; jest także trudnopalny.

Oferta przewodów firmy Tedgum jest stale powiększana, obejmując obecnie 22 średnice: od 3,2 aż do 100 mm. Dostosowane są do pracy w temperaturach od -35 do +90ºC (maksymalna temperatura to +110 ºC) oraz przy ciśnieniach roboczych 145 psi (10 barów) oraz ciśnieniu rozrywającym 435 psi (30 barów). W przypadku przewodów do instalacji gazowych LPG i CNG oferta składa się z pięciu średnic – od 5 do 19 mm. Temperatura pracy dla tych przewodów wynosi od -25 do +125ºC, a ciśnienie robocze oraz rozrywające jest identyczne, jak w przypadku przewodów paliwowych i wynosi odpowiednio 145 psi (10 barów) oraz 435 psi (30 barów).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony