Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  17.02.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Przewody zapłonowe: O to może zapytać klient
Strona 1 z 2

Wspólnie z marką Sentech przedstawiamy najczęstsze pytania klientów warsztatów samochodowych dotyczące przewodów zapłonowych.

Po co jest wiązka przewodów zapłonowych?

Funkcje zapłonu – samochód, który dobrze pracuje, to przede wszystkim silnik, w którym poprawnie jest rozprowadzona energia. Dlatego stan wiązki przewodów zapłonowych jest bardzo ważny. Ich zadaniem jest przekazywanie prądu wysokiego napięcia z cewki zapłonowej do rozdzielacza i z rozdzielacza do świecy zapłonowej.

Tłumienie zakłóceń – przewodnik z nierdzewnej stali, spiralnie nawinięty na ferromagnetyczny rdzeń przewodzi prąd wysokiego napięcia bez znacznych strat energii. Zakłócenie pochłaniane są na całej długości przewodu, co pozwala na lepszy odbiór telewizji, radia, telefonu oraz elektronicznego wyposażenia samochodu.

Na jak długo wystarcza wiązka przewodów zapłonowych?

W zasadzie wiązka przewodów zapłonowych nie zużywa się, lecz w rzeczywistości wszystkie rodzaje czynników, takich jak: nagłe zmiany temperatur, wilgotność, olej, ozon, paliwo, wibracje i zmiany napięcia wpływają na proces starzenia.

Pod wpływem wymienionych wyżej czynników, przewód zapłonowy pęka, staje się szorstki, metalowa końcówka utlenia się. Powoduje to słabą przewodność i niepełne spalanie.

Co można zauważyć? Wzrost zużycia paliwa, utrudniony rozruch, czarny nalot na elektrodzie świecy zapłonowej, niskie osiągi silnika oraz zakłócenia w odbiorze radia.

Czego nie widać? Na początku uszkodzenia przewodu nie są zauważalne. Mikroskopijne pęknięcia powodują utratę energii.

Dla zapewnienia lepszych osiągów zalecane jest, aby przewody zapłonowe wymieniać co 50 000 km lub co trzy lata – w zależności co nastąpi szybciej. Zaleca się, aby wymiana nastąpiła przed rozpoczęciem zimy.

Jak można stwierdzić, że wiązka przewodów zapłonowych nie funkcjonuje właściwie?

Utrudniony rozruch samochodu, zwłaszcza w zimnie i wilgotnej pogodzie. Przy długotrwałej próbie rozruchu następuje rozładowanie akumulatora. Nadmierna ilość dwutlenku węgla, sadza znajdująca się w spalinach zauważalna jest na końcówce rury wydechowej. Wyczuwalne są „płaskie miejsca” w przyspieszeniu samochodu. Wzrost zużycia paliwa.

UWAGA: Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem „przebicia” kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego („przewody nie kopią”).

Jakie są konsekwencje niewłaściwej pracy wiązki przewodów zapłonowych?

Niewystarczające pochłanianie zakłóceń może zakłócić działanie elektronicznego sprzętu znajdującego się w samochodzie (ABS, zapłon, poduszki powietrzne, alarm, ESP itd.). Problemy z zapłonem mogą skrócić okres żywotności katalizatora. Kabel, który nie pracuje właściwie, może spowodować zakłócenia w funkcjonowaniu radia i telefonu. Wszystkie te zakłócenia zwiększają zanieczyszczenie powietrza.

Jakie są różnice między pojedynczym przewodem, a wiązką przewodów zapłonowych?

Wiązka przewodów zapłonowych złożona jest z kilku kabli (zazwyczaj cztery lub pięć), zależnie od typu i ilości cylindrów w silniku. Kabel zwany jest także przewodem i jest częścią wiązki przewodów zapłonowych. Zawsze zaleca się wymianę kompletnej wiązki. Przewody pojedyncze stosuj tylko w wypadkach nagłej awarii.

Dlaczego wybieramy Sentech?

Przewody Sentech wykonane są w technice z rdzeniem ferrytowym (nie mylić z niskiej jakości tzw. rdzeniem magnetycznym), co zapewnia najwyższą niezawodność i bardzo dobre warunki przewodzenia. Odpowiednie materiały izolacyjne zapewniają brak przebić zarówno na samych przewodach, jak i na gumowych osłonach.

Wszystkie elementy wykonane są w oparciu o najwyższe standardy, co potwierdzone zostało certyfikatem IS0 9001 i QS 9000 oraz licznymi nagrodami producentów samochodów.

W przypadku, gdy decydujemy się na inne produkty i wiązka przewodów zapłonowych nie spełnia właściwej roli, co może powodować:

- nieprawidłowe działanie wyposażenia elektronicznego samochodu,

- słabe spalanie, które powoduje wzrost zużycia paliwa oraz zanieczyszczenie powietrza,

- trudności w uruchomieniu samochodu.

Tylko produkt doskonale wykonany może uniknąć powstania tych skutków. Dzięki oryginalnej konstrukcji i wysokiej jakości wykonania, wiązki przewodów zapłonowych Sentech niezawodnie rozwiązuje te problemy.

Po co są różne klasy kabla?

Klasy kabla określają zakres temperatur, w jakich mogą one funkcjonować. W zależności od rodzaju silnika potrzebny jest kabel, który może wytrzymać mniejszą lub większą temperaturę.

Kiedy powinny być wymienione przewody wysokiego napięcia?

Dla zapewnienia lepszych osiągów zalecane jest, aby przewody zapłonowe wymieniać co 50.000 km lub co trzy lata – w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Zaleca się, aby wymiana nastąpiła przed rozpoczęciem zimy.

Jeśli wymagasz wysokich osiągów, jeśli jeździsz samochodem osobowym lub ciężarówką produkcji krajowej lub zagranicznej, możesz bez najmniejszych wątpliwości zastosować przewody Sentech.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony