Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  17.02.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Przewody zapłonowe: O to może zapytać klient
Strona 2 z 2

Niektórzy producenci reklamują swoje wyroby dłuższym okresem gwarancji (nawet 5 lat), co nie jest uzasadnione rzeczywistą trwałością ich wyrobów.

Jak powinno się wymienić wiązkę przewodów zapłonowych?

W celu zapewnienia prawidłowego montażu nowej wiązki przewodów zapłonowych, zachęcamy do zapoznania się z instrukcją montażu. Postępuj według następujących wskazówek:

- Upewnij się, że silnik jest zimny, zanim podejmiesz próbę demontażu przewodów.

- Aby zapewnić poprawny demontaż oraz kolejność wymiany przewodów, zdejmuj tylko jeden przewód na raz, zakładając na jego miejsce nowy. Zaczynaj zawsze od najdłuższego przewodu. Numeracja przewodów odpowiada numeracji cylindrów. Po zamontowaniu wiązki przewodów numeracja powinna następować w kolejności.

- Usuń wszystkie zapinki i rozdzielacz. Chwyć za gumową końcówkę przewodu, nigdy nie ciągnij za kabel. Zdejmuj końcówkę obracając ją dookoła jej osi. (Unikaj używania kombinerek, śrubokrętów lub jakichkolwiek innych narzędzi). Używając miękkiej szmatki i alkoholu, usuń zbędny smar, który może znajdować się na końcówce świecy lub na cewce zapłonowej.

- Połącz nowy przewód ze świecą zapłonową. Poprowadź przewód poprzez wszystkie zapinki i kanały w kierunku rozdzielacza zapłonu lub cewki. W ten sposób zapewnisz oryginalny przebieg przewodu. Odpowiednie położenie przewodu jest niezbędne, aby ominąć układ wydechowy i inne gorące obszary oraz aby uniknąć ostrych krawędzi.

- Umieść końcówkę przewodu nad odpowiednim zakończeniem rozdzielacza lub cewki i stanowczym ruchem połącz je poprzez mocne wsunięcie.

- Po zamontowaniu przewodów zwróć szczególną uwagę na prawidłowe ich założenie. Prawidłowy montaż polega na wyczuwalnym „wskoczeniu” końcówki metalowej, a towarzyszący temu dźwięk jest podobny do zapinania zatrzasku.

Jakiego rodzaju przewody znajdują się na rynku?

Są trzy technologie produkcji przewodów. Różnica, jaka występuje między nimi, to rodzaj materiału, z którego wykonany jest rdzeń. Może on być wykonany z: miedzi, węgla (tzw. przewody silikonowe, kevlarowe itp.) i ferrytu. Te trzy technologie pełnią tę samą funkcję, jednak najbardziej niezawodny jest rdzeń wykonany z ferrytu używany przez Sentech.

Szczególnie wiele kłopotów sprawia technologia rdzenia węglowego. Przewody takie mają wysoki opór początkowy, co utrudnia właściwe powstawanie iskry na świecy zapłonowej. Dodatkowo na skutek przepływu prądu elektrycznego wysokiego napięcia cząsteczki węgla ulegają stopniowemu wypalaniu i opór jeszcze wzrasta, aż do utraty przewodności.

Czy przewody Sentech są silikonowe?

W zależności od przeznaczenia i klasy przewodu na izolacje wewnętrzną i zewnętrzną stosowane są różne rodzaje materiałów. Jednym z tych materiałów jest silikon. Niestety mimo wielu zalet silikony nie są najlepszymi materiałami do stosowania w przewodach zapłonowych. Ich zastosowanie warunkowane jest wieloma czynnikami.

Oczywiście w przewodach Sentech, tam gdzie to jest konieczne lub niezbędne, jako materiał wykorzystywany jest silikon. Materiały muszą być tak dobrane, aby najlepiej spełnić wymagania techniczne i oczekiwania klienta.

www.sentech.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony