Najnowsze badanie przeprowadzone wśród polskich kierowców ujawnia duże możliwości promocji i sprzedaży żarówek samochodowych klasy premium dla firm z rynku wtórnego: warsztatów, dealerów i sprzedawców detalicznych akcesoriów samochodowych.
W ramach badania zleconego przez producenta oświetlenia samochodowego Tungsram zapytano tysiąc polskich kierowców o ich wrażenia z jazdy w ciemności i o to, jak dbają o swoje samochody. Badanie wykazało, że 70% polskich kierowców ma trudność z obserwowaniem drogi przed sobą w nocy przy włączonych reflektorach. 61% respondentów odczuwa większe zdenerwowanie podczas jazdy w nocy niż w dzień. Ta tendencja jest jeszcze wyraźniejsza wśród kobiet za kierownicą (65%).
Dodatkowo badanie wykazało, że 92% kierowców czułoby się pewniej, gdyby reflektory oświetlały większy obszar drogi. 50% badanych stwierdziło, że jest to najważniejsze kryterium przy zakupie nowych żarówek samochodowych. Cena stanowiła priorytet tylko dla 10% respondentów.
Dobra widoczność ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa podczas jazdy zarówno w dzień, jak i w nocy. Badanie pokazuje, że w tej drugiej sytuacji kierowcy woleliby korzystać z jaśniejszych żarówek. Pojawia się tu szansa na znaczne zyski dla podmiotów operujących na rynku wtórnym, które mogłyby zwracać uwagę na wpływ najwyższej jakości akcesoriów na poprawę widoczności. Za przykład mogą posłużyć produkty Tungsram Megalight, które mocniej oświetlają drogę i w ten sposób wzmacniają pewność kierowców podczas prowadzenia samochodu w ciemności - mówi Zbigniew Skoczek, dyrektor sprzedaży w Tungsram Automotive w Polsce.
Komentarze (0)