Nie jest chyba źle! W 2020 roku nieco ponad 81 proc. pojazdów uzyskało wynik dobry, a niecałe 14 proc. dopuszczalny. Zaledwie pięć procent nie zdało egzaminu. Dane te są zbliżone do tych z lat ubiegłych.
Zakończyła się tegoroczna edycja akcji z mobilnym testerem zawieszenia BILSTEIN. Z okazji do bezpłatnej kontroli skorzystało blisko dwa tysiące kierowców samochodów osobowych i lekkich dostawczych.
Amortyzator pełni rolę łącznika pomiędzy nadwoziem i kołem. Od jego stanu technicznego zależy więc zachowanie pojazdu na drodze. Każda nieprawidłowość ma bezpośrednie przełożenie na poziom bezpieczeństwa. Dlatego też BILSTEIN, jako konstruktor i producent amortyzatorów, stawia sobie za priorytet pomoc kierowcom także na etapie eksploatacji. Stąd pomysł na międzynarodową akcję z mobilnym testerem zawieszenia, która w Polsce prowadzona jest od 2015 roku.
„Badanie polega na wjeździe samochodu na specjalnie skonstruowaną platformę. Osobno oceniana jest sprawność amortyzatorów przedniej i tylnej osi. Po raz kolejny jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, bo i tegoroczne wyniki potwierdzą fakt co najmniej akceptowalnego stanu technicznego zawieszenia. I to w pojazdach, których średni wiek to dziesięć i więcej lat” - mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce.
W dwóch turach - przed wakacjami i we wrześniu 2020 - tester dostępny był w 39 miejscowościach w różnych regionach Polski. Łącznie przebadano 2145 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Faktycznie liczba była mniejsza, bo część z nich skontrolowano dwukrotnie. Przyczyną było nieodpowiednie ciśnienie w kołach, które ma wpływ na pracę zawieszenia. Na miejscu było ono uzupełniane do wskazanej przez producenta auta wartości.
„Wszystkie nasze akcje prowadzimy we współpracy z lokalnymi warsztatami samochodowymi. Punkty te zrzeszone są w sieciach naszych dystrybutorów, mamy więc zapewnioną dostępność produktów BILSTEIN. Dzięki temu możemy utrzymać ciągłość naszego badania na zasadzie akcja - reakcja. Z rozmów z mechanikami i kierowcami wiem, że to korzystne rozwiązanie dla obu stron. Zapewnia nie tylko utrzymanie pojazdu w sprawności technicznej, ale też wpływa na wyższy poziom naszego bezpieczeństwa na drodze” - dodaje Andrzej Wojciech Buczek, z IHR Warszawa.
Akcja kontynuowana będzie w 2021 roku.
Komentarze (0)