Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  11.02.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Redukcja śladu węglowego w hamulcach
Strona 2 z 2

Podejście na poziomie ekologicznym to nie tylko inwestycje w badania i rozwój w zakresie redukcji miedzi w klockach hamulcowych. To także innowacje produktowe i nowoczesne procesy produkcyjne. Mając to na uwadze, już od połowy lat 90-tych TMD Friction stosuje takie podejście. Spółka ma znaczący wkład w stworzenie ekologicznej klasyfikacji materiałów ciernych, która jest obecnie powszechnie obowiązującym standardem w branży. Klasyfikacja obejmuje poziomy od ECO I do ECO IV. Jest podstawą stopniowego eliminowania szkodliwych substancji z procesów produkcji.

Obok receptur mieszanek ciernych bardziej przyjaznych dla środowiska TMD Friction skupia się również na lżejszych klockach hamulcowych w ramach programu “Lekkiej technologii TMD Friction”. Dostępne w tym asortymencie klocki hamulcowe do samochodów użytkowych wykorzystują cieńszą płytkę nośną, co dzięki mniejszej wadze pozwala obniżyć koszty, zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2. Firma TMD Friction jest pionierem w tym obszarze i jako pierwsza dostarczyła te innowacyjne produkty na niezależny rynek części zamiennych.

Redukcja pyłu hamulcowego

Innowacje TMD Friction dotyczą również ograniczenia emisji pyłów przez układy hamulcowe. Zanieczyszczenie powietrza pyłem drobnym jest bardzo istotnym problemem, szczególnie w dużych miastach. Pył drobny tworzą cząsteczki pochodzące właśnie między innymi z transportu drogowego. Rodzi się jednakże pytanie, w jaki sposób ograniczyć ścieranie tarcz i klocków hamulcowych bez pogorszenia skuteczności hamowania. Można to osiągnąć jedynie dzięki rozwojowi specjalnych materiałów ciernych. TMD Friction oferuje taki materiał w linii klocków hamulcowych Textar epad. Klocki te zapewniają większą trwałość, niższy poziom hałasu, zminimalizowany poziom pylenia oraz doskonałą skuteczność hamowania.

Nie wyrzucaj - poddawaj recyklingowi!

Dla TMD Friction zrównoważony rozwój z poszanowaniem środowiska obejmuje także optymalizację procesów produkcyjnych. Dzięki temu powstaje mniejsza ilość odpadów, które jednocześnie w coraz większym stopniu poddawane są recyklingowi. W 2019 roku  firma TMD Friction poddała recyklingowi ponad 8.000 ton materiałów. Ponadto firma zobowiązała się do wtórnego wykorzystania energii oraz ciepła powstającego podczas produkcji. Dla przykładu, we Francji energia taka wykorzystywana jest do ogrzewania publicznego basenu.

Klocki i okładziny hamulcowe produkowane są wyłącznie przy wykorzystaniu materiałów, które są bezpieczne dla zdrowia człowieka lub środowiska. Nacisk kładziony jest na czystość materiałów, dzięki czemu po segregacji możliwy jest ich recykling. Dużą wagę przywiązuje się również do eliminacji zagrożeń dla zdrowia w codziennych procesach produkcyjnych oraz zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom poprzez odpowiednie środki ochrony. Są to na przykład układy filtrów ograniczające poziom pylenia podczas produkcji.

Mniej plastiku to ulga dla środowiska

TMD Friction ogranicza stosowanie plastiku do minimum i stawia na przyjazne środowisku opakowania produktów. Dla przykładu, plastikowe zabezpieczenie powlekanych tarcz hamulcowych Textar zostało zastąpione tekturą falistą. To ogranicza zużycie plastiku nawet o 40 ton rocznie.

Wyznaczanie kierunków

Stale zmieniający się krajobraz przemysłu motoryzacyjnego wymaga rozwoju technologii w sposób społecznie odpowiedzialny i pozwalający chronić środowisko naturalne. Firma TMD Friction, jako światowy lider w projektowaniu, produkcji i testowaniu materiałów ciernych, za cel postawiła sobie bycie pionierem także w rozwoju produktów i procesów produkcyjnych, w taki sposób by redukować ślad węglowy. Jest to kluczowa inwestycja w lepsze jutro.

Tagi: TEXTAR,

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Szakal 1 ponad rok temu Witamy dwa razy częstszą wymianę klocków i tarcz hamulcowych . W imię ekologii i zmniejszenia śladu węglowego !
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony