Części i regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  05.08.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Regeneracja koła dwumasowego. Czy warto? Na co zwrócić uwagę?

Gdy koło dwumasowe w samochodzie ulegnie zużyciu wielu kierowców zastanawia się - kupić nowy element czy też poddać stare koło regeneracji? Na rynku nie brakuje firm specjalizujących się w regenerowaniu kół dwumasowych. - W warsztatach takich można usłyszeć, że 90% zużytych „dwumas” można jeszcze naprawić. Oczywiście dotyczy to oryginalnych markowych części. Firmy regenerujące nie podejmą się naprawy tzw „chińskiego zamiennika” - pisze dla portalu warsztat.pl Szymon Rachut ze sklepu sprzegla24.pl

Kusząco wyglądają ceny regeneracji, czy jednak takie rozwiązanie jest rozsądne z ekonomicznego punktu widzenia? Przyjrzyjmy się kilku faktom.

Pierwsza sprawa – gwarancja. Kupując nowe koło dwumasowe w Polsce otrzymamy dwuletnią gwarancję – takie  jest prawo. Usługa regeneracji może być objęta wyłącznie gwarancją rozruchową. Oczywiście są warsztaty udzielające gwarancji jednorocznej, dwuletniej, lub uzależnionej od przebiegu samochodu. Decydując się na regenerację warto się upewnić, jaka gwarancja nam przysługuje. Zawsze należy pamiętać, iż rzeczywiste zużycie koła dwumasowego, jak i zresztą wszystkich innych części,zależy od sposobu eksploatacji i stylu jazdy.

Regeneracja dwumasy – co warto wziąć pod uwagę?

Aby zregenerować dwumasę, trzeba ją zdemontować i dostarczyć do serwisu świadczącego takie usługi. Czas naprawy jest uzależniony od wielkości i rodzaju uszkodzeń. Może udać się odebrać naprawiony element po godzinie, ale czasem termin odbioru wyznaczany jest na następny dzień roboczy. Trzeba pamiętać, że przez ten czas samochód musi pozostać w warsztacie ze zdemontowaną skrzynią biegów. Należy to uwzględnić i zaplanować logistycznie.

Regeneracja koła dwumasowego polega na wymianie wszystkich uszkodzonych elementów z wnętrza mechanizmu. Powierzchnie cierne są toczone i szlifowane. Dzięki temu wyrównywane są wszelkie wady powstałe w wyniku pracy tarczy sprzęgłowej. Na koniec dwumasa powinna zostać wyważona. To niezbędna czynność bez której część ta nie będzie działać prawidłowo – a nawet może uszkodzić silnik, sprzęgło lub skrzynię biegów.

Oddając koło dwumasowe w ręce serwisu regenerującego warto dowiedzieć się jakie elementy zostaną wymienione. Wewnętrzne sprężyny i inne części mogą być różnej jakości.

Na rynku dostępne są zarówno bardzo dobre podzespoły, jak i tanie zamienniki. Regeneracja przy użyciu najtańszych elementów mija się z celem. 

Niektórzy kierowcy decydują się na zakup używanego koła dwumasowego. Jednak jest to chyba najgorszy pomysł. Sprawdzenie stanu technicznego tej części bez specjalistycznych narzędzi jest właściwie niemożliwe. Zawsze jest to więc przysłowiowy „kot w worku”.

Szymon Rachut
www.sprzegla24.pl

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Marek 3 ponad rok temuocena: 50%  Ja korzystałem z usługi regeneracji w Kielcach w firmie Avanti, firma w 100% godna polecenia
    oceń komentarz 1 1 zgłoś do moderacji
  • ~ op2435 2 ponad rok temuocena: 0%  dlatego moim zdaniem lepiej wziąć hybrydę. sam mam aurisa hybrydowego i jestem bardzo zadowolony. nie dość że mało pali to jeszcze w przyszłości taniej mnie wyniesie wymiana akumulatorów niż całego układu wtryskowego w dieslu.
    oceń komentarz 0 3 zgłoś do moderacji
  • ~ Szachu 1 ponad rok temuocena: 67%  O czym Wy piszecie??? Jaka regeneracja??? W całej Europie są tylko trzy maszyny do wyważania kół dwumasowych. Regeneracja ich to zwykłe oszustwo. Potem przyjeżdżają z urwanymi poduszkami i drganiami nadwozia przez źle wyważone koło dwumasowe. Portal warsztatowy a zamieszcza takie głupoty...
    oceń komentarz 8 4 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony