ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

miesiąc temu  21.05.2019, ~ Administrator   

Regeneracja rozrusznika? 5 punktów, na które warto zwrócić uwagę
Strona 1 z 2

Awaria rozrusznika lub problemy z jego działaniem nie muszą oznaczać problemów i kosztownego zakupu nowego sprzętu. Regeneracja to zarówno niższe koszty jak i jakość, która pozwala na swobodne użytkowanie pojazdu przez kolejne lata.

Charakterystyczne problemy z uruchomieniem całego układu rozruchowego w samochodzie to - niestety - codzienność w pojazdach o dłuższej historii. Rozrusznik należy do tych elementów, które podczas codziennej eksploatacji narażone są na szczególną aktywność - a co za tym idzie: również potencjalne uszkodzenia mechaniczne i ogólne zużycie. Powszechnym błędem jest ignorowanie pierwszych sygnałów świadczących o problemach. Perspektywa zakupu nowego rozrusznika - ten może kosztować nawet powyżej 1 tys. zł - sprawia, że przeciętny Kowalski niestety odsuwa zakup na bliżej nieokreśloną przyszłość. Dla wyeksploatowanego rozrusznika taka polityka to droga donikąd.

Alternatywą jest regeneracja rozrusznika - zabieg, który pozwala obniżyć znacząco koszty wymiany, a jednocześnie zapewnia odpowiedni poziom rozruchu pojazdu. Co należy wiedzieć rozważając odnowę tego elementu?

Fakt 1. Czasami wystarcza wymiana podzespołu

Zużyty rozrusznik nie oznacza od razu potrzeby wymiany wszystkich podzespołów; często na problemy rozruchowe wpływa problem konkretnego elementu. Okazuje się więc, że wymiana drobnej części oraz ogólna konserwacja całości zapewnia kompleksowe odnowienie całej części. A elementów, które narażone są na mniejsze i większe uszkodzenia lub naturalne zużycie jest sporo: od tulejek czy szczotek przez uzwojenie, wirnik po bendiks i włącznik elektromagnetyczny.

Fakt 2. Cena może naprawdę zaskoczyć

Cennik regeneracji rozrusznika uzależniony jest oczywiście od typu urządzenia oraz elementów, które wymagają wymiany. Niemniej standardowa regeneracja obejmująca np. nowe szczotki i bendiks nie powinna kosztować więcej niż 200 zł. To znacznie mniej niż koszt zakupu nowego rozrusznika.

Fakt 3. Wymiana to nie wszystko

Wbrew temu co mogłoby się wydawać, regeneracja rozrusznika nie ogranicza się wyłącznie do wymiany wadliwego elementu. Prowadzi bezpośrednio do całego odnowienia sprzętu. Dotyczy to przeglądu wszystkich podzespołów, a także ich smarowania czy innych form zabezpieczeń przed korozją.

Tak więc, na wymianie profesjonalny serwis się nie kończy. Obudowa rozrusznika zostaje odtłuszczona i oczyszczona w piaskarce. Rozrusznik, po złożeniu zostaje zabezpieczony warstwą ochronną i antykorozyjną. Bardzo ważne jest, by po zregenerowaniu sprzęt został zweryfikowany na stole probierczym. Jak zauważa firma AUTOSTARTER, analiza jakości pod kątem parametrów mocy, zazębiania i poprawności działania elektromagnesu to pewność optymalnej pracy na lata.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony