ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

miesiąc temu  21.05.2019, ~ Administrator   

Regeneracja rozrusznika? 5 punktów, na które warto zwrócić uwagę
Strona 2 z 2

Takie podejście nie jest - niestety - standardem. Błędem jest regeneracja polegająca wyłącznie na wypiaskowaniu oraz pomalowaniu rozrusznika. To działania pozorne i nie dające pewności działania. Przed zleceniem warto więc ustalić szczegółowy zakres prac obejmujących regenerację.

Wybierając warsztat zajmujący się regeneracją rozruszników warto też zapytać o gwarancję na usługi. Niektóre firmy zapewniają nawet roczną ochronę w tym zakresie. Bywają jednak i rekordziści - np. serwis Starter Kłodzko daje na efekty swojej pracy aż dwuletnią gwarancję.

Fakt 4. Regeneracja potrzebna już teraz

Częstym zaskoczeniem bywa ocena żywotności rozrusznika. Wbrew powszechnym opiniom nie jest to element przystosowany do stałej pracy - bez konserwacji, wymiany czy odnowienia. Szacuje się, że wytrzymałość rozruszników w samochodach ciężarowych to ok. 600-700 tys. km. Jednak w pojazdach osobowych - używanych w innym trybie, uruchamianych częściej i poruszających się głównie w miastach - to zaledwie 150 tys. km. Im częściej uruchamiany jest silnik, tym bardziej obniża się wytrzymałość rozrusznika. W ten sposób dochodzi do zużycia tulejek, bendiksu czy szczotek - szczególnie gdy sam rozrusznik nie jest odpowiednio osłonięty przed zanieczyszczeniami.

Fakt 5. Jakość rozrusznika po regeneracji

Odnowienie rozrusznika samochodowego prowadzi go do stanu, który porównywalny jest z nowym sprzętem. Umożliwia użytkowanie przez kolejne lata - szczególnie jeśli wybierany jest zakład oferujący profesjonalną regenerację obejmującą wymianę bez wyjątku wszystkich zużytych podzespołów. Wyspecjalizowane firmy zwracają szczególną uwagę na jakość. - My regenerujemy tylko oryginalne rozruszniki, które fabrycznie montowane są w pojazdach - zastrzega np. Starter Kłodzko. W praktyce takie podejście oznacza staranną selekcję elementów. Części naturalnie zużyte - nie tylko szczotki, tuleje, łożyska, bendiks - ale i sprzęgło jednokierunkowe czy elektromagnes i jego styki wymienia się na nowe. Ważne, by były to części najwyższej jakości.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony