Części i regeneracja

Regenerowane zaciski hamulcowe – segment rynku z przyszłością
Strona 1 z 2

Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania. Przykładem są zaciski hamulcowe – stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.

Rynek zacisków hamulcowych

Z roku na rok wzrasta liczba nowych modeli wykorzystujących hamulce wyposażone w zaciski na obu osiach pojazdu. Według raportu amerykańskiej agencji analitycznej Persistence Market Research rynek zacisków hamulcowych ma przed sobą perspektywę wzrostu. Oczekuje się jeszcze powszechniejszego ich stosowania w samochodach i motocyklach oraz udoskonalania konstrukcji dzięki możliwościom, jakie otwierają najnowsze technologie – w tym druk 3D. Rynek zacisków hamulcowych jest więc bezpieczną wyspą na oceanie wzburzonym przez trend zastępowania samochodów z konwencjonalnym napędem pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Zmierzch silników spalinowych nie powinien znacząco wpłynąć na producentów powszechnie dziś stosowanych układów hamulcowych. Co prawda układ napędowy pojazdów o niekonwencjonalnym zasilaniu wymusza częstsze hamowanie silnikiem, co prowadzi do mniejszego zużycia podzespołów układu hamulcowego, nie powinno to jednak wpłynąć na sprzedaż tych elementów na globalnym rynku części zamiennych, zwłaszcza w perspektywie najbliższych dziesięciu lat.

Ekologiczne podejście na rynku części

Jak wiemy, w motoryzacji ogromne znaczenie ma dziś ekologiczne podejście do produkcji i eksploatacji samochodu. Coraz większą przychylnością władz Unii Europejskiej cieszą się firmy zajmujące się regeneracją części. Przygotowanie podzespołów do ponownego użycia wymaga mniejszego nakładu energii i wykorzystania surowców niż produkcja nowych. Regenerowane części są atrakcyjne również dla nabywców. Nie tylko ze względów ekologicznych, ale także cenowych i jakościowych. Profesjonalnie wykonana fabryczna regeneracja przywraca podzespołom pełną funkcjonalność i trwałość zbliżoną do nowych części stosowanych na pierwszy montaż w samochodach. W Polsce profesjonalną regeneracją części zajmuje się kilka przedsiębiorstw, z których za najbardziej rozpoznawalną uchodzi Lauber. W swojej fabryce w Słupsku regeneruje on m.in. zaciski hamulcowe, pompy wspomagania kierownicy, wtryskiwacze common rail czy alternatory i rozruszniki.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony