Reklama

Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  23.04.2018, ~ Administrator   

Rodzaje i sposób wymiany: uszczelki motocyklowe
Strona 1 z 2

Niezwykle ważną, choć mocno niedocenianą, a czasami nawet zapominaną częścią eksploatacyjną we wszystkich pojazdach są uszczelki. Większość użytkowników pojazdów, kojarzy uszczelki z tym co znajduje się na nadwoziu pojazdu, czyli w przypadku samochodów są to uszczelki drzwi, klapy silnika i bagażnika. W przypadku motocykli m.in. uszczelniacze przedniego zawieszenia lub przednich amortyzatorów/teleskopów. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, albo po prostu nie wie, że temat uszczelek jest nieco bardziej złożony i skomplikowany.

Odpowiednio funkcjonujące, dobrej jakości uszczelki zapewniają prawidłową eksploatację pojazdu oraz komfort i bezpieczeństwo podróżujących – mówi Jacek Sola, manager rynku motocyklowego w Auto Partner S.A., jednego z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, który od 2016 roku sprzedaje także części motocyklowe. Sprawdzenie stanu uszczelek i uszczelniaczy w motocyklu, skuterze, quadzie sugerujemy każdemu naszemu klientowi przed rozpoczęciem sezonu. To, że pojazd „zimował” w garażu wcale nie oznacza, że się nie zużywał. Niestety uszczelki są mocno narażone m.in. na wilgoć – dodaje Jacek Sola.

Tak jak nazwa wskazuje, uszczelki odpowiadają za uszczelnienie (odseparowanie) dwóch różnych układów wzajemnie współpracujących. Uszczelki mają za zadanie zapobiegać wyciekom płynów eksploatacyjnych, środków smarnych pomiędzy układami współpracującymi i poddanymi obciążeniom oraz przed przedostaniem się nieczystości zewnętrznych (kurzu/pyłu/brudu) do danego układu (np. uszczelka pokrywy alternatora), pod wpływem różnicy ciśnień powstających w wyniku pracy silnika spalinowego oraz urządzeń mechanicznych.

W ofercie Auto Partner mamy uszczelki Centauro, wysokiej jakości produkt włoskiej marki. Jesteśmy ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce – mówi Jacek Sola.

Uszczelki znajdują zastosowanie w celu utrzymania:

  • obiegu cieczy (układ hydrauliczny),

  • obiegu gazu lub gazów (układ pneumatyczny),

  • czystości układu (np. uszczelka pokrywy alternatora).

Uszczelki motocyklowe dzielimy w zależności od miejsca występowania:

  • uszczelki silnikowe (sprzedawane najczęściej w kompletach na cały silnik) – w ich skład wchodzą elementy uszczelniające m.in: pokrywę zaworów, głowicę silnika, cylinder, zawory, kolektor ssący oraz wydechowy. Uszczelki silnikowe można zakupić również w tzw. zestawach TOP-END (zestaw uszczelek na górę silnika, czyli od głowicy cylindra włącznie – w górę). Uszczelki można też nabywać pojedynczo: pokrywa sprzęgła, alternatora, zaworów, podstawy cylindra w zależności od wykonywanej pracy serwisowej. Również dostępne w ofercie Auto Partner.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony