2016: w tym samym roku Mercedes-Benz pokazał, jak będzie wyglądała przyszłość samochodowych reflektorów, prezentując system DIGITAL LIGHT. Maksymalna wydajność włączonych na stałe świateł drogowych w jakości HD, i to bez oślepiania, zapewniała kierowcy niezrównany komfort, a jednocześnie umożliwiała komunikację z innymi użytkownikami drogi. W każdym reflektorze znajdował się układ z ponad milionem mikrorefleksów – co łącznie daje ponad dwa miliony punktów na jeden samochód. Linie prowadzące „rzucane” na nawierzchnię drogi, rozszerzone oznakowanie pieszych i oznaczenia odległości ułatwiały nawigację w złożonych sytuacjach, takich jak roboty drogowe albo bliskość pieszych lub innych pojazdów.
2018: reflektory MULTIBEAM LED z 18 indywidualnie sterowanymi wysokowydajnymi diodami LED są teraz dostępne również w Klasie A – a tym samym we wszystkich segmentach pojazdów Mercedes-Benz.
2018: w „kooperacyjnej Klasie S” zaprezentowano 360-stopniową sygnalizację świetlną. Jako pojazd zautomatyzowany, za pomocą odpowiednich sygnałów świetlnych informowała ona ludzi o swoich zamiarach. Ciągłe światło oznaczało, że pojazd był w trybie jazdy automatycznej – zarówno w ruchu, jak i na postoju. Powolne miganie to znak, że pojazd hamował, a szybkie miganie – że wkrótce ruszy.
2019: również pojazd badawczy ESF 2019 demonstruje możliwości komunikacji z innymi użytkownikami dróg za pomocą sygnałów świetlnych. Przekazuje im wiadomości takie „Widziałem cię”, „Zostanę tutaj”, „Uwaga, korek” lub „Jedź pierwszy”. Aby wzbudzić zaufanie do pojazdów zautomatyzowanych, ESF 2019 korzysta ze światła w kolorze turkusowym. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem dużego panelu z przodu, diod LED w module dachowym, obudowach lusterek bocznych i trzeciej lampie stopu, a także poprzez projekcje pokazywane na tylnej szybie. Ostrzeżenia i wiadomości prezentowane są w postaci animacji oraz symboli.
w dziedzinie bezpieczeństwa, wygody oraz wzornictwa.
Komentarze (0)