Części i regeneracja

Warto wiedzieć

ponad rok temu  21.01.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Samochodowe oświetlenie na przestrzeni dekad
Strona 2 z 2

2016: w tym samym roku Mercedes-Benz pokazał, jak będzie wyglądała przyszłość samochodowych reflektorów, prezentując system DIGITAL LIGHT. Maksymalna wydajność włączonych na stałe świateł drogowych w jakości HD, i to bez oślepiania, zapewniała kierowcy niezrównany komfort, a jednocześnie umożliwiała komunikację z innymi użytkownikami drogi. W każdym reflektorze znajdował się układ z ponad milionem mikrorefleksów – co łącznie daje ponad dwa miliony punktów na jeden samochód. Linie prowadzące „rzucane” na nawierzchnię drogi, rozszerzone oznakowanie pieszych i oznaczenia odległości ułatwiały nawigację w złożonych sytuacjach, takich jak roboty drogowe albo bliskość pieszych lub innych pojazdów.

2018: reflektory MULTIBEAM LED z 18 indywidualnie sterowanymi wysokowydajnymi diodami LED są teraz dostępne również w Klasie A – a tym samym we wszystkich segmentach pojazdów Mercedes-Benz.

2018: w „kooperacyjnej Klasie S” zaprezentowano 360-stopniową sygnalizację świetlną. Jako pojazd zautomatyzowany, za pomocą odpowiednich sygnałów świetlnych informowała ona ludzi o swoich zamiarach. Ciągłe światło oznaczało, że pojazd był w trybie jazdy automatycznej – zarówno w ruchu, jak i na postoju. Powolne miganie to znak, że pojazd hamował, a szybkie miganie – że wkrótce ruszy.

2019: również pojazd badawczy ESF 2019 demonstruje możliwości komunikacji z innymi użytkownikami dróg za pomocą sygnałów świetlnych. Przekazuje im wiadomości takie „Widziałem cię”, „Zostanę tutaj”, „Uwaga, korek” lub „Jedź pierwszy”. Aby wzbudzić zaufanie do pojazdów zautomatyzowanych, ESF 2019 korzysta ze światła w kolorze turkusowym. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem dużego panelu z przodu, diod LED w module dachowym, obudowach lusterek bocznych i trzeciej lampie stopu, a także poprzez projekcje pokazywane na tylnej szybie. Ostrzeżenia i wiadomości prezentowane są w postaci animacji oraz symboli.

2019: koncepcyjny model VISION EQS, zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, zwiastuje kolejny etap rozwoju innowacyjnego oświetlenia w historii Mercedes-Benz. Cyfrowy przedni grill oferuje niespotykany dotąd poziom precyzyjnej sygnalizacji. Sygnały, które pojazd wysyła w celu komunikacji z otoczeniem, za sprawą 940 pojedynczych diod LED umieszczonych w trójwymiarowej przestrzeni tworzą fascynujące wrażenie głębi. Kolejne znaki rozpoznawcze VISION EQS to nowe reflektory DIGITAL LIGHT, każdy z dwoma modułami soczewek holograficznych. Dają one prawie nieograniczoną liczbę możliwości wyświetlania, zapowiadając perspektywę rozwoju oświetlenia Mercedes-Benz. Jednocześnie EQS pokazuje, że również w przyszłości światło będzie bardzo istotne dla komunikacji człowiek-maszyna – i pozostanie kluczowym czynnikiem
w dziedzinie bezpieczeństwa, wygody oraz wzornictwa.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony