Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

5 godzin temu  03.06.2020, ~ Administrator   

Serwis tylnego zawieszenia w Fordzie Mondeo [Rozwiązania SWAG]
Strona 1 z 2

Produkowany w latach 2007-2014 Ford Mondeo był modelem 4. generacji. Ze względu na znaczne zdolności przewozowe cieszył się dużym uznaniem, dzięki czemu był popularnym samochodem wśród firm oraz służb mundurowych. Wersja ta dzieliła wiele podzespołów z Fordem Galaxy i S-Max, a także kilkoma modelami Volvo. Podobieństwa dotyczą również konstrukcji zawieszenia i stosowanych w nim elementów.

Ten model Mondeo wyposażony był w niezależne, wielowahaczowe zawieszenie kół tylnych, które dostępne było w wersji standardowej, sportowej oraz wzmocnionej. Ponadto dostępne były amortyzatory samopoziomujące lub elektroniczne sterowanie zawieszenia. Niezależnie od tego, wszystkie pozostałe elementy zawieszenia w każdej wersji były takie same.

Wchodzące w skład zawieszenia tego pojazdu liczne połączenia, tuleje i łożyska współpracują ze sobą zapewniając przy każdym obciążeniu bezpieczną charakterystykę prowadzenia samochodu, a także odpowiedni komfort podróżowania kierowcy i pasażerów. Wraz z upływem czasu elementy te ulegają zużyciu i tracą swoją skuteczność działania, co może być słyszalne, odczuwalne lub widoczne. W takim przypadku mogą pojawić się częste stuki i skrzypienie, prowadzenie jest nieprecyzyjne. Skutkiem jest nierównomierne zużycie bieżnika opon, a jego słaby kontakt z nawierzchnią drogi może negatywnie wpłynąć na drogę hamowania.

Elementem układu zawieszenia, który wraz z czasem najczęściej ulega zużyciu, są tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych. Guma pęka i rozrywa się, a zewnętrzny korpus koroduje. W takim przypadku często nadwozie jest przechylone, ale największym problemem są nadmierne luzy w zawieszeniu uniemożliwiające jego poprawne działanie.

Tuleje te można demontować, dzięki czemu nie ma konieczności wymiany całego wahacza wzdłużnego. W tym celu należy użyć specjalnego przyrządu, który umożliwia wyciśnięcie starej, a następnie wciśnięcie nowej tulei. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na właściwe ustawienie względem siebie znaczników na tulei oraz na wahaczu. Ma to podstawowe znaczenie dla odpowiedniego działania tulei.

W nowych tulejach SWAG zewnętrzny korpus metalowy wyposażony jest w wypustkę prowadzącą, która ułatwia montaż. Natomiast wulkanizowany kauczuk naturalny charakteryzuje się doskonałymi właściwościami mechanicznymi oraz twardością, co zapewnia wysoką trwałość. Jednym z największych wyzwań podczas naprawy układu zawieszenia może być odkręcenie śrub lub nakrętek mocujących wymieniane elementy.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony