Produkowany w latach 2007-2014 Ford Mondeo był modelem 4. generacji. Ze względu na znaczne zdolności przewozowe cieszył się dużym uznaniem, dzięki czemu był popularnym samochodem wśród firm oraz służb mundurowych. Wersja ta dzieliła wiele podzespołów z Fordem Galaxy i S-Max, a także kilkoma modelami Volvo. Podobieństwa dotyczą również konstrukcji zawieszenia i stosowanych w nim elementów.
Ten model Mondeo wyposażony był w niezależne, wielowahaczowe zawieszenie kół tylnych, które dostępne było w wersji standardowej, sportowej oraz wzmocnionej. Ponadto dostępne były amortyzatory samopoziomujące lub elektroniczne sterowanie zawieszenia. Niezależnie od tego, wszystkie pozostałe elementy zawieszenia w każdej wersji były takie same.
Wchodzące w skład zawieszenia tego pojazdu liczne połączenia, tuleje i łożyska współpracują ze sobą zapewniając przy każdym obciążeniu bezpieczną charakterystykę prowadzenia samochodu, a także odpowiedni komfort podróżowania kierowcy i pasażerów. Wraz z upływem czasu elementy te ulegają zużyciu i tracą swoją skuteczność działania, co może być słyszalne, odczuwalne lub widoczne. W takim przypadku mogą pojawić się częste stuki i skrzypienie, prowadzenie jest nieprecyzyjne. Skutkiem jest nierównomierne zużycie bieżnika opon, a jego słaby kontakt z nawierzchnią drogi może negatywnie wpłynąć na drogę hamowania.
Elementem układu zawieszenia, który wraz z czasem najczęściej ulega zużyciu, są tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych. Guma pęka i rozrywa się, a zewnętrzny korpus koroduje. W takim przypadku często nadwozie jest przechylone, ale największym problemem są nadmierne luzy w zawieszeniu uniemożliwiające jego poprawne działanie.
W nowych tulejach SWAG zewnętrzny korpus metalowy wyposażony jest w wypustkę prowadzącą, która ułatwia montaż. Natomiast wulkanizowany kauczuk naturalny charakteryzuje się doskonałymi właściwościami mechanicznymi oraz twardością, co zapewnia wysoką trwałość. Jednym z największych wyzwań podczas naprawy układu zawieszenia może być odkręcenie śrub lub nakrętek mocujących wymieniane elementy.
Wraz z czasem fabrycznie zamontowane śruby ulegają korozji, materiał ulega zmęczeniu, a podczas odkręcania często dochodzi do ich zerwania.
Do odkręcenia połączeń śrubowych można wykorzystać różne metody - począwszy od użycia preparatu penetrującego, przez podgrzewanie, po mechaniczne cięcie. W ostatnim przypadku oryginalne śruby nie nadają się do ponownego użycia, co wydłuża czas naprawy ze względu na konieczność zamówienia elementów montażowych.
SWAG zapewnia rozwiązanie tego problemu oferując zestawy naprawcze obejmujące nowe śruby. Przykładem jest zestaw nr 50943403 zawierający tuleje na obydwie strony samochodu oraz potrzebne śruby. W przypadku bardziej skomplikowanej naprawy rozwiązaniem jest przeznaczony do drążka poprzecznego zestaw nr 50946000, w skład którego wchodzą tuleje, śruby oraz łączniki zawieszenia. Dostarczane śruby mają wysoką wytrzymałość na rozciąganie, co pozwala odpowiednio zamocować elementy mające kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa. Charakteryzują się doskonałą siłą docisku i posiadają zabezpieczenie antykorozyjne zapewniające wysoką trwałość. Ponadto śruby posiadają zwoje prowadzące ułatwiające wkręcanie, a całość gwintu została poddana obróbce zabezpieczającej przed odkręceniem podczas eksploatacji pojazdu.
Komentarze (0)