Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  30.09.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Serwisowanie cewek zapłonowych
Strona 2 z 2

Jak należy postępować w przypadku awarii cewki zapłonowej?

W przypadku podejrzenia, że cewka zapłonowa jest niesprawna, należy podjąć poniższe kroki, które pozwolą na przeprowadzenie odpowiedniej diagnostyki:

  • Odczytaj kody błędów i rejestry w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzia diagnostycznego. Porównaj wartości dotyczące cewki, która może być wadliwa, z danymi prawidłowo pracującej części.
  • Sprawdź, czy na cewkach nie występują uszkodzenia, jak pęknięcia w obudowie, złamania zabezpieczeń przeciw obrotowych, uszkodzenia kabli elektrycznych bądź podłączeń świec.
  • Wyjmij i obejrzyj świecę zapłonową. Sprawdź szczelinę iskry i w stosownych przypadkach przewody do świec, aby skontrolować, czy opór przewodu odpowiada specyfikacji.
  • Przy włączonym zapłonie zmierz miernikiem uniwersalnym zasilanie napięcia cewki zapłonowej. Prawidłowe napięcie jest wyższe niż 10,5 V. 
  • Ponownie, używając miernika uniwersalnego, sprawdź uzwojenie pierwotne i wtórne cewki.  Na uzwojeniu pierwotnym oporność w większości cewek wynosi od 0,4 do 2 Ohmów, a na wtórnym pomiędzy 5 000 a 20 000, ale należy je również sprawdzić w specyfikacji producenta samochodu. Jeśli któraś z nich nie odpowiada specyfikacji, wymień cewkę. Odczyt zerowy oznacza zwarcie w cewce, a wysoki wynik otwartą cewkę. Kiedy cewka zapłonowa posiada trzy, cztery, pięć lub siedem przewodów, zapoznaj się ze schematem instalacyjnym prezentującym jej wewnętrzną budowę elektryczną.

W jaki sposób wymienić cewkę zapłonową?

Po potwierdzeniu awarii, wymień cewkę postępując zgodnie z następującymi procedurami:

  • Zlokalizuj wadliwą cewkę przy wyłączonym zapłonie. Rozłącz połączenia elektryczne i odkręć śrubę lub śruby mocujące. Teraz możesz delikatnie podnieść cewkę z uchwytu.
  • Przed zamontowaniem nowej cewki zaleca się nałożenie dielektrycznego smaru na jej podstawę oraz gniazdo elektryczne. Działa on jako ochrona antykorozyjna i zapewnia dobre przewodnictwo elektryczne. Zaleca się również wymianę wszystkich świec zapłonowych razem z cewką.
  • Umieść nową cewkę w obudowie. Dokręć śruby zalecanym momentem obrotowym i podłącz połączenia elektryczne.
  • Ponownie użyj narzędzia diagnostycznego, aby usunąć kody błędów i zgaś kontrolkę zarządzania silnikiem. 
  • Przeprowadź test drogowy, aby sprawdzić prawidłową pracę pojazdu.

Szukasz cewki o jakości OE na rynku części zamiennych? Zachęcamy do przejrzenia katalogu celem zapoznania się z pełnym asortymentem cewek zapłonowych oferowanych przez Delphi Technologies.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ JERRY 1 ponad rok temu Ten pik napięciowy po przerwaniu zasilania generuje się w uzwojeniu pierwotnym a nie wtórnym. I to właśnie ten pik napięciowy jest transformowany
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony