Napędzający sportowe BMW i8 silnik hybrydowy 362 PS, wyposażony w wysokowydajną turbosprężarkę Continental, zdobył tytuł „International Engine of the Year”.
Wspomniana turbosprężarka ma nie tylko korzystny stosunek mocy do masy i jest odporna na spaliny o temperaturze powyżej 1000°C, ale również dynamicznie reaguje na zmieniające się obciążenia. Połączenie skutecznego turbodoładowania spalin i bezpośredniego wtrysku zapewnia ponadprzeciętną moc wyjściową silnika, a także niższą emisję CO2.
Kolejnym elementem wyposażenia BMW i8 dostarczonym przez Continental jest układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid, opracowany z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym. Auto wykorzystuje również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT) oraz precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.
Dodajmy, że drugie w plebiscycie „International Engine of the Year” miejsce zajął 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost Forda, co oznacza, że Continental może świętować podwójne zwycięstwo.
Komentarze (0)