ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 miesiące temu  22.01.2019, ~ Administrator   

Skraplacze z technologią dochładzania. Jak działają?
Strona 1 z 3

Nowoczesne skraplacze multiflow muszą zajmować coraz mniej miejsca, aby spełnić wymagania przemysłu motoryzacyjnego, który kładzie nacisk na coraz lżejsze i bardziej wydajne pojazdy zużywające mniej paliwa.

DENSO opracowało skraplacz ze zintegrowanym osuszaczem, wykorzystujący technologię dochładzania (sub-cooling), który po raz pierwszy wprowadzono jako wyposażenie OEM w 2002 r. Skraplacz ten był o 15% bardziej wydajny od standardowych skraplaczy multiflow; obecnie, dzięki nieustającemu rozwojowi, zapewnia wydajność większą nawet o 45%.

Niższe temperatury w celu ograniczenia zużycia paliwa

Skraplacze wykorzystujące technologię sub-cooling wyróżniają się dwoma kluczowymi cechami konstrukcyjnymi: podczas gdy górna część skraplacza pracuje w oparciu o technologię multiflow, w jego dolnej części znajduje się dodatkowy wymiennik ciepła, który dodatkowo dochładza czynnik chłodniczy (sub-cooling). Wysoka wydajność jednostki dochładzającej pozwala na schłodzenie czynnika chłodniczego do niższej temperatury niż w przypadku standardowego skraplacza, co optymalizuje późniejszy proces odparowywania czynnika chłodniczego i poprawia wydajność chłodzenia układu klimatyzacji przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa.

Kompaktowa konstrukcja

Specjalna konstrukcja lamel skraplacza w części gazowej i skraplającej optymalizuje wymianę ciepła i zapewnia całkowitą kondensację czynnika chłodniczego. Ze względu na lepszą zdolność pochłaniania / rozpraszania ciepła, skraplacze wykorzystujące technologię dochładzania (sub-cooling) posiadają znacznie mniejsze rozmiary.

Mniej czynnika chłodniczego

Ponieważ ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji zależy od pojemności i wydajności absorpcji / uwalniania ciepła przez wymienniki ciepła, układy klimatyzacji wykorzystujące skraplacz typu subcool wymagają mniej czynnika chłodniczego niż te wyposażone w standarowe skraplacze multiflow i oddzielne osuszacze.

Zintegrowany osuszacz, minimalne ryzyko nieszczelności

DENSO zintegrowało osuszacz ze skraplaczem typu subcool i umieściło go z boku skraplacza w postaci modulatora. Modulator ten pełni tę samą funkcję co osuszacz, ale ponieważ jest zintegrowany ze skraplaczem, zredukowano liczbę wzajemnych połączeń i zminimalizowano ryzyko nieszczelności układu klimatyzacji.

Dzięki tym ulepszeniom konstrukcyjnym i funkcjonalnym, skraplacze subcool DENSO są bardziej wydajne niż zwykłe skraplacze typu multflow. Skraplacze z technologią dochładzania są obecnie standardem w większości pojazdów.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony