Ze względu na coraz bardziej skomplikowaną konstrukcję i stopniowo gromadzący się brud, skraplacze są podatne na zużycie. Po wykryciu cząstek gumy w układzie klimatyzacji, oprócz innych środków naprawczych, należy zawsze wymienić skraplacz. Dzięki zastosowaniu wziernika można łatwo sprawdzić stan czynnika chłodniczego i oleju do sprężarki, co pomaga określić zakres niezbędnych napraw układu klimatyzacji.
Kompaktowe skraplacze są przyszłością?
W 2012 roku DENSO opracowało mniejszy i bardziej wydajny skraplacz, który pomaga zwiększyć oszczędność paliwa, jednocześnie zapewniając producentom aut większą elastyczność konstrukcyjną w komorze silnika. W porównaniu ze standardowymi skraplaczami z funkcją dochładzania, nowy skraplacz DENSO GIC (Global Inner-fin Condenser) jest o 30%mniejszy.
Aby przepływ czynnika chłodniczego był jeszcze bardziej skuteczny, zmniejszono wielkość wewnętrznych lamel skraplacza i zwiększono ich gęstość, co zwiększyło powierzchnię wymiany ciepła o 20%. Ponadto pojemność wewnętrznej rury z ożebrowaniem została zwiększona o 25% w porównaniu ze standardowymi modelami, co umożliwia przepływanie przez rurę większej ilości czynnika chłodniczego bez zwiększania jej rozmiaru lub zużycia energii.
Komentarze (0)