Koncern Audi wybrał Sogefi na dostawcę filtra oleju do nowego, tegorocznego modelu Q7 V8 TDI o pojemności 4 litrów.
Będzie to pierwsza na świecie jednostka wyposażona w elektryczną turbosprężarkę, montowana we flagowych modelach pojazdów grupy Volkswagen, w tym Audi A8, Porsche Panamera i Cayenne oraz VW Touareg.
Moduł filtracji oleju, w którym umieszczony będzie ekologiczny wkład filtracyjny, wykonany został z lekkich materiałów, w tym – wzmacnianego poliamidu.
Osobliwością modułu filtracyjnego jest jego lokalizacja wewnątrz skrzyni korbowej w otoczeniu gazów, gorącego oleju i produktów spalania, które połączone tworzą agresywną i żrącą mieszaninę. Mimo tak ciężkich warunków pracy, moduł filtracyjny został zaprojektowany do bezproblemowej pracy przez cały okres użytkowania silnika.
Zgodnie z obowiązującym trendem zmniejszania emisji dwutlenku węgla, konieczne było ograniczenie strat, w szczególności oporów przepływu, które powodowałyby nadmierny wydatek energii na pracę pompy oleju. Urządzenie zostało więc zaprojektowane w sposób, który umożliwia jego optymalne działanie od chwili uruchomienia silnika, a więc gdy olej jest najbardziej lepki, do momentu osiągnięcia przez silnik dużych prędkości obrotowych, kiedy przepływ oleju jest najbardziej intensywny. Specjalna budowa powoduje również, że olej osiąga swoją temperaturę roboczą w możliwie krótkim czasie.
Komentarze (0)