Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  29.05.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

Spółka AD Polska na sprzedaż dla amerykańskiej grupy?

Grupa Autodis planuje sprzedaż swojej spółki zależnej AD Polska, będącej częścią Grupy od roku 2006, do Grupy Rhiag, należącej do amerykańskiej Grupy LKQ Corporation.

W ciągu kilku ostatnich lat zarządom Grupy Autodis oraz Autodistribution Polska udało się znacząco rozwinąć biznes AD Polska poprzez wzmocnienie fundamentów ekonomiczno-finansowych firmy. Jednakże ze względu na swoje położenie geograficzne, odległe od głównych rynków na których działa spółka-matka (Francja, Benelux), AD Polska nie mogła w pełni korzystać tak z inwestycji, jak i z synergii biznesowej generowanej przez Grupę Autodis. AD Polska rozpocznie teraz nowy rozdział swojego rozwoju korzystając ze wsparcia i doświadczenia Grupy Rhiag, mającej jasno określone ambicje budowania silnej pozycji w Europie Środkowej i Wschodniej.

Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, polegającej na stworzeniu w Centralnej i Wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. Celem Grupy Rhiag jest zatem wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych. Niedawne przejęcie przez LKQ Corporation Grupy Mekonomen, działającej na rynku skandynawskim, jest dobitnym potwierdzeniem procesu realizacji tej strategii.

Dla Grupy Autodis sprzedaż operacji w Polsce jest także częścią strategii rozwoju, polegającej na zbudowaniu silnej grupy spółek działających w segmencie motoryzacyjnym w Europie Zachodniej, poczynając od rynku francuskiego. Celem Grupy Autodis jest wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych pomiędzy spółkami Grupy. Niedawne zakupy na rynkach Beneluxu oraz inwestycje we Włoszech są ilustracją procesu wdrażania tej strategii.

Komentując planowaną transakcję Stéphane Antiglio, prezes Grupy Autodis, powiedział:  

„Chcemy pogratulować i podziękować zespołowi AD Polska za wielką pracę wykonaną wspólnie z nami w ostatnich latach, w trudnych i pełnych wyzwań warunkach rynkowych. Jest nam miło móc przekazać biznes AD Polska w ręce znanego i cenionego gracza na rynku dystrybucji części samochodowych: polska spółka uzupełni system sprzedaży i dystrybucji Grupy Rhiag w Centralnej i Wschodniej Europie. Z kolei Grupie Autodis ten projekt umożliwi skoncentrowanie się na wdrożeniu naszej strategii rozwojowej w Europie Zachodniej, z którą wiążemy daleko idące plany i która oferuje naszej Grupie znaczący potencjał wzrostu”.

Jiri Novak, CEO operacji Grupy Rhiag Group w Czechach, Słowacji, Polsce i Bułgarii podkreślił:

„Jest nam niezmiernie miło powitać zespół AD Polska. Firma ta ma silną pozycję rynkową oraz jest cenionym graczem na polskim rynku. Ten zakup w znaczący sposób wzmacnia naszą obecność w Centralnej i Wschodniej Europie. Jesteśmy przekonani, że w połączeniu z naszymi istniejącymi operacjami, AD Polska będzie mogła oferować swoim klientom jeszcze wyższy poziom usług” .

Transakcja zostanie sfinalizowana po otrzymaniu zgody właściwych organów administracji państwowej (UOKiK). AD Polska opuści także struktury grupy zakupowej AD International zgodnie z odpowiednimi zapisami umowy pomiędzy AD Polska i ADI. Szczegóły finansowe planowanej transakcji nie zostały ujawnione.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony