Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.05.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Sportowy panelowy filtr powietrza

Sportowe filtry powietrza zmniejszają opory przepływu przy jednoczesnym zachowaniu optymalnych właściwości filtracyjnych.

Fabryczne filtry powietrza, choć stosunkowo tanie i dobrze filtrujące, są wyprodukowane z tradycyjnego tworzywa, jakim jest papier. Niestety materiał ten stawia duży opór powietrzu docierającemu do komory sil­nika. Tymczasem im mniej powietrza w mie­szance spalania, tym mniejsza generowana moc. Odpowiedzią na tę problematyczną kwestię są sportowe filtry powietrza. Zmniej­szają one opory przepływu przy jednocze­snym zachowaniu optymalnych właściwo­ści filtracyjnych.

Materiał filtracyjny

Mniejsze opory powietrza w układzie dolo­towym przekładają się na lepszą reakcję pedału gazu i poprawę dynamiki auta. Uzy­skuje się je przede wszystkim dzięki zmia­nie materiału filtracyjnego z papieru na np. wkład bawełniany wzmocniony aluminiową siatką, tudzież próżniowo zbijaną poliureta­nową gąbkę. Standardowa optymalizacja mocy i momentu obrotowego silnika wynosi od 1 do 4 KM. Jednocześnie jakość dostar­czanego do silnika powietrza pozostaje na wysokim poziomie. Dodatkowo po montażu dostrzec można również delikatną zmianę barwy tonu silnika, choć nie jest ona na tyle wyrazista, by mogła przeszkadzać korzy­stającym z auta. Co więcej sportowe filtry powietrza są filtrami wielokrotnego użytku, gdyż można je czyścić przy pomocy dedy­kowanych do tego preparatów. Można je również nasączać specjalistycznymi olejami, poprawiając tym samym właściwości filtra­cyjne tworzywa i zwiększając jednocześnie długowieczność silnika.

Wkładki – filtry panelowe

Montaż sportowego filtra powietrza pozwala zwiększyć ilość powietrza zasy­saną do komory spalania, co przekłada się bezpośrednio na poprawę osiągów pojazdu. Możliwość wielkokrotnego wykorzystania takiego filtra zmniejsza natomiast koszty eksploatacji. Dział Tuningu i Motorsportu Inter Cars posiada w swojej ofercie linie pro­duktowe trzech najbardziej renomowanych producentów sportowych filtrów powietrza: K&N, Pipercross oraz BMC.

K&N

Filtry panelowe K&N są wiernymi zamienni­kami seryjnych, papierowych filtrów powie­trza. Opracowana przez amerykańskich inżynierów konstrukcja pozwala uzyskiwać wysoki, praktycznie nieograniczony prze­pływ powietrza przy jednoczesnym zacho­waniu wysokiego standardu filtrowania. Wykonane są one z 4-6 warstw bawełny ułożonej pomiędzy 2 arkuszami aluminiowej siatki. Tak przygotowana warstwa filtracyjna dodatkowo jest składana harmonijkowo, zwiększając tym samym powierzchnię filtra­cyjną produktów sygnowanych logiem K&N. Warto pamiętać, że są to filtry mokre. Ozna­cza to, iż są nasączone specjalnym olejkiem zatrzymującym najdrobniejsze nawet zanie­czyszczenia.

Pipercross

Panelowe filtry powietrza Pipercross są fil­trami wielorazowego użytku – można je samodzielnie czyścić i konserwować przy pomocy specjalistycznych olejków. Filtry wykonane są z wielokrotnie zbijanej próż­niowo poliuretanowej gąbki, której właści­wości pozwalają zatrzymać wewnątrz mate­riału filtracyjnego więcej zanieczyszczeń powietrza. Angielski producent dowiódł, że stosowana w jego produktach gąbka, pozwala na trzy razy dłuższe użycie pro­duktu względem papieru czy bawełny. Atu­tem wykorzystania gąbki jest także zacho­wanie stałego przepływu powietrza w filtrze.

Materiał filtracyjny składa się z kilku warstw gąbki, zróżnicowanych pod względem poro­watości oraz twardości. Dzięki temu każda warstwa może zatrzymać zanieczyszczenia o innej wielkości i strukturze. Filtry panelowe Pipercross to również tzw. filtry mokre – nasą­czone olejem, dzięki któremu nawet drobne zanieczyszczenia nie dostają się do sinika.

BMC

Panelowe filtry powietrza włoskiej firmy BMC gwarantują większą zdolność prze­pływu powietrza w stosunku do standardo­wych filtrów papierowych. Filtry ograniczają straty energii w przepływie powietrza, a tym samym przyczyniają się do uzyskania lepszej wydajności pracy silnika i zmniejszenia zuży­cia paliwa. Atutem filtrów włoskiego produ­centa jest materiał, z którego są wykonane – odporny na wysokie temperatury i wilgot­ność poliuretan w obudowie oraz materiał filtracyjny w postaci warstw bawełny, wkom­ponowanych pomiędzy dwie warstwy siatki metalowej. Filtry BMC zaprojektowane są z myślą o zwiększeniu przepływu powietrza, co pozwala na optymalne wykorzystanie mocy silnika. To tzw. filtry mokre – nasą­czone olejem, dzięki któremu nawet drobne zanieczyszczenia nie dostają się do sinika.

Sportowy wybór

Sportowe panelowe filtry powietrza są zawsze dobrym wyborem zarówno dla osoby rozpoczynającej mechaniczny tuning auta, jak i zwykłego Kowalskiego, który bie­rze pod uwagę poprawę wydajności silnika, a jednocześnie dąży do ekonomizacji jego parametrów. Sportowe filtry powietrza to więcej tlenu w mieszance spalania, wielo­krotność użytkowania i zmniejszenie zuży­cia paliwa.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony