Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  07.05.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Sposób na testy świec zapłonowych
Strona 1 z 2

Fascynujący świat sportów motorowych jest magnesem dla firm, które chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Dla wielu to także miejsce prac nad testami i rozwojem swoich produktów. Do takich firm należy ekspert w zakresie technologii zapłonu i czujników NGK SPARK PLUG, którego partnerem technicznym jest zespół Scuderia Ferrari z Formuły 1, jak również wiodące zespoły MotoGP, Citroën Total i M-Sport Ford w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Najbardziej wymagające stanowisko testowe

„Bezpośrednie zaangażowanie w sporty motorowe stanowi nieoceniony wkład w nasze produkty i naszą markę” - mówi Damien Germès, Regional President EMEA, President & CEO NGK SPARK PLUG EUROPE and Corporate Officer. „Same badania laboratoryjne i próby drogowe nie wystarczą. Aby dostarczać stale ulepszane podzespoły silnika, które sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach jazdy, trzeba je sprawdzić w jeszcze bardziej ekstremalnym środowisku. I nie ma bardziej wymagającego stanowiska testowego niż sporty motorowe na najwyższym poziomie. ”

NGK SPARK PLUG oferuje super wysokowydajne elementy układu zapłonowego i czujniki oraz doradztwo techniczne dla zespołów i kierowców pojazdów cztero- i dwukołowych, na torze i w terenie, a nawet na wodzie. Bazując na swojej pozycji dostawcy oryginalnego wyposażenia dla światowych producentów samochodów i motocykli firma sponsoruje serie, zespoły lub zawodników międzynarodowych imprez sportowych, między innymi Formuły 1 (F1), Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), SuperGT, MotoGP, Mistrzostw Świata w Motocrossie (MXGP), Mistrzostw Świata Superbike'ów (WSBK), Mistrzostw Świata w żużlu i Trialu. Chociaż ciężka praca stojąca za tymi partnerstwami pozostaje niewidoczna dla publiczności, obecność logo NGK SPARK PLUG na samochodach, motorach i kaskach sprawiła, że firma jest dobrze rozpoznawalną marką na torze.

Wyścig do przodu

Wśród niezliczonych zespołów i kierowców, którzy zaistniały w historii sportów motorowych przy wsparciu NGK SPARK PLUG, poszczególne zespoły są zwykle zaopatrywane w świece zapłonowe z gamy sportowej.

Te świece o najwyższej wydajności zostały opracowane specjalnie po to, aby sprostać wyjątkowym obciążeniom w trakcie rywalizacji i zdobyły uznanie jako jedne z najlepszych na świecie. Prędkości silnika podczas wyścigu często przekraczają 15 000 obr/ min. Temperatura, ciśnienie i drgania w komorze spalania są tak ogromne, że standardowe elektrody masy mogą pęknąć lub stopić się. Z tych powodów świece zapłonowe sportowe często posiadają specjalnie zaprojektowane elektrody masy - lub - dla szczególnie ekstremalnych zastosowań - wersję z elektrodą masy w kształcie pierścienia, w której iskra przeskakuje z elektrody środkowej do elektrody masy. Rzeczywiście - wydajność, niezawodność i trwałość produkowanych przez NGK SPARK PLUG wymiennych świec zapłonowych sportowych w tych trudnych warunkach sprawiają, że można je znaleźć w większości pojazdów na każdym torze wyścigowym na całym świecie.

Świece zapłonowe sportowe NGK SPARK PLUG

Wybierając odpowiednią świecę zapłonową na podstawie wartości cieplnej, konstrukcji elektrody, tuningowania silnika i warunków wyścigowych konstruktorzy i warsztaty wiedzą, że NGK SPARK PLUG oferuje wyjątkową wydajność dla każdego silnika:

  • 88 numerów części opracowanych specjalnie dla precyzyjnie dostrojonych silników w warunkach wyścigowych

  • Kompaktowe i lekkie, cienkie lub ciężkie – świece sportowe są specjalnie zaprojektowane do każdego silnika, dla potrzeb każdego inżyniera wyścigowego

  • Mogą wykorzystywać elektrody irydowe lub platynowe dla większej trwałości i wymagań dotyczących niższego napięcia

  • Niektóre konstrukcje posiadają elektrony masy w kształcie pierścieni, aby poradzić sobie z temperaturą, ciśnieniem i drganiami

  • Opcje z gwintowanym zaciskiem

  • Wysoki współczynnik wartości cieplnej, skuteczne odprowadzanie ciepła, aby utrzymywać optymalną temperaturę


Pobudzanie innowacji dla pojazdów czterokołowych

W niektórych przypadkach NGK SPARK PLUG tworzy partnerstwa techniczne z głównymi producentami silników w celu opracowania dostosowanych do potrzeb komponentów wyścigowych. Długoletnie partnerstwo z Formułą 1 to tylko jeden z takich przykładów. W 1964 roku firma połączyła siły z Hondą – również jej pierwszym klientem oryginalnego wyposażenia - po raz pierwszy uczestnicząc w wydarzeniach sportowych. W kolejnym roku konstruktor odniósł pierwsze zwycięstwo w Grand Prix. Wkrótce części NGK SPARK PLUG były instalowane w wielu innych silnikach F1; a do 2013 roku wsparcie firmy pomogło osiągnąć imponujący wynik 300 zwycięstw w wyścigach oraz ponad 30 mistrzostwach świata kierowców i konstruktorów. Dziś firma jest partnerem technicznym zespołu Scuderia Ferrari, kierowanego przez Sebastiana Vettel i Charlesa Leclerca.

Zdolność twórcy produktu do zaprojektowania gwarantowanego, dynamicznego zapłonu przy najbardziej ekstremalnych wyładowaniach iskrowych, drganiach i różnicach temperatur występujących w F1 była częścią tego sukcesu. Charakterystyka termiczna świecy F1 również musi być wyjątkowa: jej zdolność do rozpraszania ciepła może być równie ważna jak sam zapłon.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Ulfik 1 ponad rok temu Nie ma co testować, warto kupić Brisk i już nie znajdzie się lepszych. Polecono mi w Inter-Cars świece Briska. Wcześniej ngk były, ale wymieniłem na Premium Evo. I 2 różnice widzę spalanie mniejsze o kilka procent, nieznacznie ale jest różnica. Mieszanka lepiej się spala, więc moc silnika lepsza
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony