Części i regeneracja

Części i regeneracja

6 miesięcy temu  13.12.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Sprawdź stan akumulatora Twojego klienta

Według ostatnich danych Stowarzyszenia Samochodowego (ADAC) zły stan akumulatora jest przyczyną ponad 43% wszystkich awarii na drodze. Powód jest oczywisty: w samochodach, które są przez dłuższy czas nieużywane, a także użytkowane na krótkich trasach akumulatory rozładowują się, co w konsekwencji prowadzi do problemów z uruchomieniem silnika.

Upały powodują samorozładowanie akumulatora

Mimo łagodniejszych zim w ostatnich latach liczba awarii akumulatorów jest niezmiennie wysoka. Praca zdalna zmieniła częstotliwość użytkowania samochodu i wiąże się z jego dłuższymi przestojami, podczas których akumulatory tracą napięcie i nie są ładowane. Ponadto wysoka temperatura w okresie letnim powoduje samorozładowanie, a to przyspiesza starzenie się akumulatora.

Program Testowania Akumulatorów VARTA

Wejdź TUTAJ i dołącz do Programu Testowania Akumulatorów. Dzięki niemu wykryjesz wadliwy akumulator, zanim ulegnie awarii i zdobędziesz zaufanie swoich klientów.

Jaki akumulator wybrać?

To właśnie typ pojazdu i ilość energii potrzebnej do zasilania funkcji rozruchu oraz odbiorników w znaczny sposób wpływają na to, jaka technologia akumulatora jest wymagana: AGM, EFB czy SLI. Przy wymianie akumulatora ważne jest zastąpienie go akumulatorem wykonanym w podobnej lub wyższej technologii. Nie można zamontować konwencjonalnego akumulatora w pojeździe z systemem start-stop, ponieważ spowodowałoby to problemy podczas użytkowania pojazdu.

  • Tradycyjny akumulator, czyli SLI: zawierają elektrolit w formie płynnej, są dedykowane do pojazdów bez systemu start-stop, i z umiarkowaną liczbą odbiorników elektrycznych.

  • Akumulator EFB: to wynik rozwoju konwencjonalnych akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Technologia ta jest dedykowana do pojazdów z podstawowym systemem start-stop. Akumulatory EFB są zalecane także do pojazdów bez systemu start-stop intensywnie użytkowane i rozbudowanym wyposażeniem.

  • Akumulator AGM: idealnie sprawdzą się w przypadku pojazdów z zaawansowanym systemem start-stop. Dzięki stabilności cyklicznej akumulatora AGM rozgrzany silnik w pojazdach z systemem start-stop może być wielokrotnie uruchamiany w krótkich odstępach czasu, bez żadnego ryzyka. Jeżeli w pojeździe pierwotnie był zamontowany akumulator EFB, jako zamiennik należy zastosować podobną technologię lub wyższą np. AGM.

Więcej znajdziesz w naszej wyszukiwarce akumulatorów TUTAJ.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony