Według ostatnich danych Stowarzyszenia Samochodowego (ADAC) zły stan akumulatora jest przyczyną ponad 43% wszystkich awarii na drodze. Powód jest oczywisty: w samochodach, które są przez dłuższy czas nieużywane, a także użytkowane na krótkich trasach akumulatory rozładowują się, co w konsekwencji prowadzi do problemów z uruchomieniem silnika.
Upały powodują samorozładowanie akumulatora
Mimo łagodniejszych zim w ostatnich latach liczba awarii akumulatorów jest niezmiennie wysoka. Praca zdalna zmieniła częstotliwość użytkowania samochodu i wiąże się z jego dłuższymi przestojami, podczas których akumulatory tracą napięcie i nie są ładowane. Ponadto wysoka temperatura w okresie letnim powoduje samorozładowanie, a to przyspiesza starzenie się akumulatora.
Program Testowania Akumulatorów VARTA
Wejdź TUTAJ i dołącz do Programu Testowania Akumulatorów. Dzięki niemu wykryjesz wadliwy akumulator, zanim ulegnie awarii i zdobędziesz zaufanie swoich klientów.
Jaki akumulator wybrać?
To właśnie typ pojazdu i ilość energii potrzebnej do zasilania funkcji rozruchu oraz odbiorników w znaczny sposób wpływają na to, jaka technologia akumulatora jest wymagana: AGM, EFB czy SLI. Przy wymianie akumulatora ważne jest zastąpienie go akumulatorem wykonanym w podobnej lub wyższej technologii. Nie można zamontować konwencjonalnego akumulatora w pojeździe z systemem start-stop, ponieważ spowodowałoby to problemy podczas użytkowania pojazdu.
-
Tradycyjny akumulator, czyli SLI: zawierają elektrolit w formie płynnej, są dedykowane do pojazdów bez systemu start-stop, i z umiarkowaną liczbą odbiorników elektrycznych.
-
Akumulator EFB: to wynik rozwoju konwencjonalnych akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Technologia ta jest dedykowana do pojazdów z podstawowym systemem start-stop. Akumulatory EFB są zalecane także do pojazdów bez systemu start-stop intensywnie użytkowane i rozbudowanym wyposażeniem.
-
Akumulator AGM: idealnie sprawdzą się w przypadku pojazdów z zaawansowanym systemem start-stop. Dzięki stabilności cyklicznej akumulatora AGM rozgrzany silnik w pojazdach z systemem start-stop może być wielokrotnie uruchamiany w krótkich odstępach czasu, bez żadnego ryzyka. Jeżeli w pojeździe pierwotnie był zamontowany akumulator EFB, jako zamiennik należy zastosować podobną technologię lub wyższą np. AGM.
Więcej znajdziesz w naszej wyszukiwarce akumulatorów TUTAJ.
Komentarze (0)