W ofercie marki SACHS, będącej częścią portfolio ZF Aftermarket, znajduje się szeroka gama sprężyn zawieszenia, odpowiednich dla niemal każdego samochodu osobowego. Produkty wykonane z najwyższej jakości stali sprężynowych (chromowo-wandanowej i chromowo-krzemowej), są dostępne w wielu wersjach różniących się charakterystyką a także m.in. końcówkami czy wykończeniem.
Płynna jazda niezależnie od warunków
Zawieszenie oparte na sprężynach jest dzisiaj powszechnie stosowane w samochodach osobowych codziennego użytku, a także w modelach sportowych, czy przeznaczonych do ekstremalnego off-roadu. Dzieje się tak dlatego, że sprężyny zapewniają bez porównania większą elastyczność zawieszenia niż resory piórowe.
Sprężyny stanowią drugi, obok amortyzatorów, element układu zawieszenia, mający największy wpływ na utrzymanie toru jazdy – niezależnie od warunków drogowych i załadunku pojazdu.
Niezbędna kontrola
Pojazdy osobowe w okresie eksploatacji pokonują tysiące kilometrów po drogach krajowych, autostradach oraz w ruchu miejskim. Stawia to wyzwanie elementom układu zawieszenia, w tym sprężynom.
Należy pamiętać, że długotrwała jazda z dużym obciążeniem może zmieniać ich charakterystykę oraz powodować niepożądane odkształcenia plastyczne. W samochodach osobowych z dużym przebiegiem zdarzają się pęknięcia sprężyn, zazwyczaj na ostatnim zwoju, które często pozostają niezauważalne dla kierowcy. Dlatego eksperci ZF Aftermarket zalecają warsztatom dokonywanie systematycznych kontroli sprężyn zawieszenia podczas przeglądu amortyzatorów.
Jeżeli wymiana sprężyn jest konieczna, powinna być przeprowadzana wyłącznie parami oraz z wykorzystaniem produktów zamiennych wysokiej jakości. Sprężyny zawieszenia SACHS charakteryzuje jakość części dostarczanych na pierwszy montaż, zapewniających bezpieczeństwo i najlepsze właściwości jezdne.
Właściwa sprężyna dla każdego samochodu osobowego
Sprężyny SACHS wykonano z najwyższej jakości stali sprężynowej chromowo-wanadowej lub chromowo-krzemowej. Produkty są utwardzane w starannie kontrolowanym procesie kulkowania, co wydłuża ich wytrzymałość zmęczeniową. Zastosowanie powłoki cynkowo-fosforanowej zabezpiecza przed korozja, a zewnętrzna warstwa epoksydowa, chroni sprężynę przed uszkodzeniami mechanicznymi. W niektórych wersjach sprężyny są wyposażone w dodatkową powłokę z tworzywa w celu jeszcze większej ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie to ogranicza także hałas. SACHS jako jedyny producent oferuje takie rozwiązanie swoim klientom na rynku wtórnym.
W ofercie marki SACHS znajdują się sprężyny zawieszenia o ośmiu typach końcówek.
Katalog SACHS na kilka sposobów
Informacje o sprężynach zawieszenia SACHS są zebrane w katalogu ZF Aftermarket, z którego warsztaty mogą skorzystać w formie:
-
pliku PDF do pobrania pod linkiem https://www.zf.com/poland/pl_pl/sachs/catalogs_sachs/catalogs.html,
-
katalogu online "WebCat": https://webcat.zf.com/,
-
publikacji drukowanej, zamawianej u dystrybutora,
-
aplikacji mobilnej ZF Part Finder.
Przemyślany system opakowań sprężyn SACHS (7 uniwersalnych wielkości pudełek) ułatwia składowanie i obniża koszty transportu.
Praktyczna pomoc dla warsztatów
Katalogi SACHS zawierają nie tylko precyzyjnie opisaną listę referencji, ale także wskazówki montażowe, właściwe dla poszczególnych modeli samochodów. Dla przykładu: w omawianym katalogu sprężyn eksperci SACHS opublikowali szczegółową instrukcję regulację prześwitu zawieszenia pojazdów marki Mercedes-Benz. Korekty, które przeprowadza się za pomocą specjalnych gumowych nakładek talerzy sprężyn służą do zrekompensowania ewentualnych różnic masy pojazdu w zależności od wersji wyposażenia. Katalog SACHS zawiera tabelę z rozmiarami podkładek i przypisuje je do poszczególnych modeli.
Komentarze (0)