![Stalowe przewody hamulcowe ATE – tak pracują profesjonaliści! (wywiad)](https://warsztat.pl/img/artykuly/50435_stalowe-przewody-hamulcowe-ate--tak-pracuj_1.jpg?dta=1477567774)
Nie można bagatelizować, niestety, potrzeby wymiany tych przewodów bo rozmawiamy o elemencie układu hamulcowego. Użytkownicy (a często i warsztaty) nie zdają sobie sprawy o wielkościach ciśnień, które powstają w układzie hamulcowym. Spokojnemu hamowaniu towarzyszą ciśnienia rzędu 50-70 bar a hamowaniu w nagłym wypadku ciśnienie dochodzi do 180 bar. Podczas regulacji ABS czy ESP skoki ciśnienia odbywają się z bardzo dużą częstotliwością w wartościach 0-150 bar. Poniżej jeden z rodzajów przyłączy, który jest najczęściej zarabianym rodzajem przyłącza przez mechaników i równocześnie najmniej stosowanym przez producentów pojazdów. Często źle dobrany rodzaj zarobienia końcówki lub źle zarobiona końcówka doprowadza do wysunięcia przewodu z nakrętki mocującej i dochodzi ro rozszczelnienia układu hamulcowego. I reklamacja gotowa!
M.K. W takim razie gdzie można zobaczyć jak prawidłowo zarabiać końcówki przyłączeniowe przewodów hamulcowych?
Marek Warmus: Zapraszamy na nasze szkolenia gdzie pokazujemy w praktyce jak pracować z przyrządami do zarabiania końcówek przewodów hamulcowych lub online (należy zeskanować QR kody przy zdjęciach naszych przyrządów, wówczas nastąpi przekierowanie na nasze filmy w praktyce na YouTube)
![](/img/wysiwig/images/Handboerdelgeraet_53Q48F.jpg)
![](/img/wysiwig/images/Profiboerdelgeraet_VGFTU1.jpg)
Komentarze (0)