Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Staranny montaż filtrów

Przy niefachowym montażu obudowa filtra paliwa może zostać uszkodzona. Jednak negatywne skutki takiego montażu kierowca odczuje w pojeździe dopiero kilka miesięcy później.

Pamiętajmy, że wiele obudów filtrów paliwa, np. firmy Mahle, jest produkowanych ze stopów aluminium. Filtr paliwa jest zamocowany w pojeździe przy pomocy obejmy lub taśmy zaciskowej wykonanych ze stali. Oba materiały, a więc aluminium i stal, nie mogą się stykać ze sobą, muszą być oddzielone od siebie elektrycznie izolacją. W wypadku, gdy oba metale stykają się ze sobą i na dodatek dostanie się na nie przewodząca elektryczność ciecz (elektrolit, np. słona woda z sezonie zimowym), dochodzi do korozji kontaktowej. Poprzez chemiczno-fizyczną reakcję w miejscach styku aluminium reaguje i jest przeżerane. W miejscu, gdzie aluminium “rozpuści się”, filtr jest nieszczelny. Następnie, znajdujące się pod ciśnieniem paliwo wycieka na zewnątrz. Filtry firmy Mahle są powleczone folią pełniącą zarówno funkcję izolacyjną, jak i ochronną, co gwarantuje ich bezawaryjną pracę.

Fot. 1. Filtr paliwa Mahle w Mercedesie klasy C.

Fot. 2. Montaż filtra paliwa.

Fot. 3. Zabezpieczenie przed przekręceniem.


Czego należy przestrzegać przy wymianie filtra?
Przy montażu nowego filtra należy się z nim obchodzić bardzo starannie:
- Folia ochronna (fot. 1) nie może być w żadnym wypadku uszkodzona, ani – co gorsza – usunięta z filtra!
- Śruba mocująca uchwytu filtra nie może być dociągnięta zbyt mocno, ponieważ w ten sposób folia ochronna może zostać łatwo uszkodzona.

- Śruba mocująca uchwytu filtra nie może być także dociągnięta zbyt słabo. Jeżeli filtr paliwa będzie zamocowany zbyt luźno w uchwycie, folia ochronna znajdująca się na obudowie filtra w wyniku wibracji powstających podczas jazdy zostanie przetarta.

- Mechanikowi nie może podczas montażu filtra wyślizgnąć się z rąk śrubokręt, co może spowodować uszkodzenie folii ochronnej. Bardzo ważne jest ostrożne i staranne podłączanie przewodów paliwowych. Poprzez przekręcanie filtra w uchwycie, folia ochronna może być niezauważenie przerwana i uszkodzona. Z tego też powodu, filtr paliwa przy mocowaniu przewodów paliwowych należy przytrzymać nieruchomo w obejmie drugą ręką (fot. 2).

- Przy połączeniach śrubowych przewodów paliwowych należy zawsze używać drugiego klucza w celu zapobieżenia przekręceniu filtra (fot. 3).
- Jeżeli folia ochronna filtra ulegnie uszkodzeniu, zalecamy montaż nowego nieuszkodzonego filtra! Tylko poprzez fachowy, bezbłędny montaż może być zagwarantowane bezawaryjne funkcjonowanie filtra paliwa podczas jego okresu eksploatacji.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony