Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  16.07.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Stukanie, piski, trudności przy wrzucaniu biegów. Kilka porad ekspertów Autodata

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Kia Sorento
Odgłosy stukania z przodu pojazdu podczas ruszania lub zmiany kierunku jazdy na cofanie

Pytanie: Mamy problem z ustaleniem przyczyny występowania odgłosu stukania podczas ruszania lub zmiany kierunku jazdy na cofanie w Kii Sorento z 2011 roku. Słyszeliśmy ten odgłos kilkakrotnie, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować źródła usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znana jest nam opisana usterka występująca w modelach Sorento wyprodukowanych przed 10 maja 2012 r. Przyczyną pojawiania się odgłosu jest nadmierny luz pomiędzy piastą a łożyskiem przedniego koła. Aby pozbyć się problemu, należy wymontować wałek napędowy z piasty przedniego koła. Wymontuj i zutylizuj plastikową podkładkę (jeżeli występuje) pomiędzy piastą i łożyskiem przedniego koła (rys. 1.2). Oczyść gruntownie powierzchnię. Zamontuj nową metalową podkładkę, dostępną w dziale części Kia, na piastę przedniego koła (rys. 1.1). Zamontuj wałek napędowy. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Wykonaj manewry pojazdem, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.



Mazda MX-5

Ograniczone działanie układu klimatyzacji
Pytanie: Nasz klient posiada Mazdę MX-5 z 2015 roku. W pojeździe występuje problem z układem klimatyzacji, który nie wydmuchuje zimnego powietrza. Wymieniliśmy uszczelkę na przewodzie wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego w miejscu, gdzie łączy się ze sprężarką układu klimatyzacji, gdyż wydawało się nam, że wycieka tam środek chłodniczy. Samochód wrócił jednak do warsztatu z tym samym problemem po zaledwie kilku miesiącach. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisany problem występuje w modelach MX-5 wyprodukowanych między 14 maja 2015 r. a 19 czerwca 2018 r. Sprawdź przewód wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego w miejscu, gdzie łączy się ze sprężarką układu klimatyzacji. Przy dokładniejszych oględzinach zauważysz włoskowate pęknięcie na przewodzie wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego (rys. 2.1). Uszkodzenie przewodu wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego spowodowane jest ruchem silnika. Zamontuj nową wersję przewodu wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego, dostępną w dziale części Mazda. Napełnij układ klimatyzacji prawidłową ilością płynu chłodzącego. Powinno to zaradzić usterce.



Smart Fortwo
Odgłos pisku przy obracaniu kierownicą

Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Smart Fortwo z 2015 roku, w którym słychać odgłos pisku przy obracaniu kierownicą. Mamy problem z określeniem przyczyny jego występowania. Czy inni właściciele modelu Fortwo zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Opisana usterka była już zgłaszana przez innych właścicieli Smarta Fortwo. Występowanie odgłosu spowodowane jest nadmiernym tarciem między wałem kolumny kierownicy a mieszkiem ochronnym. Smar w spreju, dostępny w dziale części Smart, nałóż na powierzchnię styku wałka kolumny kierownicy i mieszka ochronnego (rys. 3.1). Kilka razy obróć kierownicę od oporu do oporu, aby smar mógł przedostać się pomiędzy kolumnę kierownicy a mieszek ochronny. Powinno to zaradzić usterce.



Peugeot 108
Sporadyczne trudności we włączaniu biegów

Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 108 1,2 z 2014 roku, w którym występuje usterka, jakiej nie potrafimy zdiagnozować. Problemem są sporadyczne trudności we włączaniu biegów. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne, ale nie udało nam się znaleźć źródła usterki. Czy jest ona wam znana?
Odpowiedź: Opisana usterka dotyczy modeli Peugeot 108 z kodem silnika EB2D (HMT) wyprodukowanych przed 13 października 2014 r. (RPO 13853). Przyczyną jej występowania jest nadmierne tarcie pomiędzy dźwignią wyłączającą sprzęgła a sworzniem kulistym cięgna sprzęgła. Zamontuj nowe cięgno sprzęgła. Nałóż smar (Molykote BR2 Plus) na powierzchnię styku dźwigni wyłączającej sprzęgła i sworznia kulistego cięgna sprzęgła (rys. 4.1). Zamontuj 2-milimetrowy szczelinomierz pomiędzy nakrętką cięgna sprzęgła a sworzniem kulistym cięgna sprzęgła (rys. 4.2). Dokręć nakrętkę cięgna sprzęgła, aż dotknie szczelinomierza. Wymontuj go. Kilka razy całkowicie wciśnij i puść pedał sprzęgła. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony