Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  01.02.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Stukanie, skrzypienie, zgrzyt z kolumny kierownicy - różne usterki, różne przyczyny

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Renault Clio
Odgłosy stukania podczas ruszania
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Renault Clio 1,5 dCi z 2010 roku, w którym słychać odgłosy stukania z przedniej strony pojazdu podczas ruszania lub w czasie zmiany kierunku jazdy na cofanie. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić jego przyczyny. Sprawdziliśmy elementy układu kierowania i zawieszenia, ale wszystkie zdają się działać prawidłowo. Sprawdziliśmy także, czy główne śruby w przedziale silnikowym dokręcono odpowiednim momentem dokręcania. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znany jest nam opisany problem występowania odgłosów stukania, ich przyczyną jest stwardnienie gumowych elementów poduszki silnika i/lub nieprawidłowe ustawienie prawej poduszki silnika. Usterka ta dotyczy modeli Clio II z kodem silnika K9K/F9Q. Najpierw sprawdź, czy na poduszce silnika widoczne są podłużne rowki (rys. 1.1). Wymień poduszkę silnika, jeżeli nie ma podłużnych rowków. Jeśli ją wymieniasz, nie zakładaj ponownie plastikowej pokrywy (jeśli jest oryginalnie zamontowana). Jeśli zachowujesz istniejącą poduszkę silnika, wymontuj i zutylizuj plastikową pokrywę (jeśli jest zamontowana). Zarówno w przypadku nowej, jak i istniejącej poduszki silnika nałóż smar (Molykote) na podłużne rowki. Przesuń silnik w przód i w tył, aby ustawić poduszkę silnika. Nakrętka/śruby mocujące poduszki silnika muszą być dokręcone prawidłowym momentem. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Audi A4
Świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Audi A4 2,7 TDI z 2008 roku, w którym świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Zapisane w pamięci kody usterek odnoszą się do układu recyrkulacji spalin. Sprawdziliśmy wskazany układ, ale nie znaleźliśmy żadnej niedrożności. Czy macie jakąś poradę?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już do czynienia z kodami usterek odnoszącymi się do układu recyrkulacji spalin w modelach z silnikiem 2,7 TDI i kodami silnika CAMA/CAMB. Stwierdziliśmy, że występuje problem z oprogramowaniem komputera sterującego silnika i z dopasowaniem pompy chłodnicy układu recyrkulacji spalin starszego typu. Zaprogramuj ponownie komputer sterujący silnika za pomocą zaktualizowanego oprogramowania. Sprawdź kod daty produkcji na pompie chłodnicy układu recyrkulacji spalin (rys. 2.1). Pięć ostatnich cyfr wskazuje rok i dzień produkcji. Jeżeli kod daty jest wcześniejszy niż 09 T 173, zamontuj nową wersję pompy chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Usuń kody usterek.

BMW X5
Skrzypiące odgłosy z tablicy przyrządów podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki BMW X5 z 2014 roku i skarży się na występowanie odgłosów skrzypienia dochodzących z tablicy przyrządów podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Odgłosy te słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale nie możemy określić ich przyczyny. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z takim problemem w modelach X5, jego przyczyną jest niewystarczający odstęp pomiędzy tablicą przyrządów i przednią szybą z powodu poluzowanych lub brakujących śrub mocujących (rys. 3.1). Wymontuj tapicerkę z obu słupków A (rys. 3.2). Jeżeli występują, poluzuj śruby mocujące tablicy przyrządów (rys. 3.1). Sprawdź, czy występuje prawidłowy odstęp pomiędzy tablicą przyrządów i przednią szybą (rys. 3.3). Dokręć lub zamontuj nowe śruby mocujące (rys. 3.1), moment dokręcania: 8 Nm. Zamontuj tapicerkę na oba słupki A (rys. 3.2). Po wykonaniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Citroën C5 III
Odgłos zgrzytu z kolumny kierownicy podczas manewrowania
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Citroën C5 III z 2010 roku słychać odgłosy zgrzytu z obszaru kolumny kierownicy podczas manewrowania lub parkowania. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, więc sprawdziliśmy kolumnę kierownicy pod kątem widocznych śladów stykania się elementów, ale niczego nie zauważyliśmy. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Tak, opisane symptomy sugerują, że przyczyną usterki jest najprawdopodobniej nadmierne tarcie pomiędzy wałkiem kolumny kierownicy a mieszkiem ochronnym. Nałóż smar w sprayu na powierzchnie styku wałka kolumny kierownicy i mieszka ochronnego (rys. 4.1). Powinno to zaradzić usterce.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony