Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Świece NGK z wyposażenia oryginalnego na rynku wtórnym

Firma NGK Spark Plug Europe wprowadziła na rynek wtórny kolejną świecę z wyposażenia oryginalnego – SIZFR6A6D.

Wykonana z podwójnych metali szlachetnych świeca powstała na wyposażenie oryginalne silników 1,4 TSI Volkswagena, które mogą być napędzane zarówno benzyną, jak i innym paliwem. Dla przykładu: świeca ta była instalowana pod maską Volkswagena Passata CC 1,4 TSI (1,4 l, 118 kW), ale jednocześnie gwarantowała równie pewny zapłon w 1,4 TSI Ecofuel CNG (1,4 l, 110 kW), kompresującym gaz naturalny w Passatach 5 oraz Touranach. Niezawodny zapłon zapewniała również w silniku 1,4 TSI Multifuel Passata 5 (1,4 l, 118 kW), który mógł pracować na paliwie z zawartością etanolu do 85%.

Świecy w takich silnikach stawia się duże wymagania, ponieważ bezpośredni wtrysk paliwa pracuje z turbo-doładowaniem i super-doładowaniem, powodując w ten sposób silne ruchy mieszanki powietrzno-paliwowej. Oprócz tego temperatura spalania gazu jest wyższa niż w przypadku benzyny, co z kolei prowadzi do szybszego zużycia standardowych elektrod, a w rezultacie – do powiększania odległości między nimi oraz wyższego wymaganego napięcia zapłonowego.

Chociaż spalanie gazu wymaga wyższego napięcia zapłonowego niż spalanie benzyny, odległość między elektrodami powinna pozostać niezmieniona w całym cyklu serwisowym świecy. Aby zagwarantować to, świeca SIZFR6A6D wyposażona została w przyspawany laserowo do elektrody środkowej 0,6-milimetrowy wierzchołek z irydu oraz platynową płytkę na elektrodzie masy. Oba materiały szlachetne są niezwykle odporne na erozję iskry oraz korozję, nawet w najwyższych temperaturach spalania. Co więcej, specjalny kształt elektrody środkowej zwiększa efektywność zapłonu, ponieważ większa ilość mieszanki dociera do iskry.

Tagi: NGK, świece,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony