Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Świece zapłonowe NGK w Fordzie 1,0 Ecoboost

W ubiegłym roku magazyn Engine Technology International przyznał nowemu, 1-litrowemu Fordowi Ecoboost tytuł „Silnika Roku 2012”, „Najlepszego z nowych silników” oraz „Najlepszego silnika poniżej 1,0 l”. Producent nagrodzonej jednostki wybrał do niej świece zapłonowe firmy NGK.

Nowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 92 kW (125 KM) oraz zwiększonym momencie obrotowym do 170 Nm przy 1400 obr./min posiada co najmniej takie same możliwości, jak 4-cylindrowy model 1,6 l, który w niedługim czasie ma zastąpić. Co więcej, średnie zużycie paliwa na 100 km jest tu zredukowane do 5,1 l, a wersja o mocy 74 kW (100 KM) osiąga nawet 4,8 litra.

Do silnika Ecoboost firma NGK stworzyła świecę SILZNAR8C7H z podwójnych materiałów szlachetnych oraz długim, cienkim gwintem M12. Elektroda środkowa tej świecy charakteryzuje się wykonanym z irydu, niezwykle trwałym wierzchołkiem o średnicy jedynie 0,6 mm. Posiada ona 2-stopniowy kształt – jest lekko wysunięta w miejscu stykania się elektrody z izolatorem, co powoduje powstawanie średniej wielkości luki, w której tzw. efekt korony powoduje spalanie nagromadzonego nagaru. W rezultacie w luce tej nie zbiera się sadza, co znacznie zwiększa efektywność startu zimnego silnika.

Podczas gdy irydowy wierzchołek elektrody środkowej poprawia dostęp do mieszanki powietrzno-paliwowej, elektroda masy świecy SILZNAR8C7H o kształcie Square Platinum (SPE) idzie krok dalej. Ma ona zwężane brzegi oraz platynową płytkę, która jest niemal niezniszczalna. Taki design ułatwia dostęp mieszanki i rozprzestrzenianie się płomienia po zapłonie. Unikalny jest także izolator świecy, wyprodukowany z nowej ceramiki o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych. Dzięki zastosowaniu nowego materiału cienko-ścienny izolator efektywnie zapobiega zrywaniu zapłonu nawet przy ekstremalnie wysokich napięciach występujących w Fordzie Ecoboost.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony