Części i regeneracja

AKCJA ZIMA

ponad rok temu  29.11.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Świece żarowe zimą. Wymiana, awarie, uszkodzenia [AKCJA ZIMA]

Świece żarowe wchodzą w głąb cylindra silnika wysokoprężnego i zostają rozgrzane do temperatur nawet do +1000°C. Taki proces jest konieczny, aby umożliwić rozruch zimnego silnika także zimą, przy najniższych temperaturach dochodzących do nawet ‑40°C.

Świece żarowe powinny być wymieniane co 80.000 - 100.000 kilometrów po to, aby uniknąć uszkodzenia spowodowanego zużyciem. Przede wszystkim przy niskich temperaturach, jesienią i zimą zużyte świece żarowe mogą powodować olbrzymie problemy z uruchomieniem silnika i prowadzić do nierównej pracy silnika oraz zwiększonej emisji spalin połączonej z wydobywaniem się ciemnego dymu z rury wydechowej.

Awaria świecy żarowej może mieć kilka przyczyn: obok zużycia w wyniku starzenia powodem defektów mogą być niefachowy montaż, nieodpowiedni sterownik lub niedoskonała obróbka świec żarowych. W wyniku tego dochodzi do zdeformowania, złamania lub pęknięcia świec żarowych, co może spowodować kosztowne uszkodzenia. I tak przykładowo świec nie daje się już wykręcić lub – w najgorszym przypadku – części świecy żarowej mogą dostać się do cylindra i go uszkodzić.

MEYLE AG oferuje niemal 130 świec żarowych MEYLE‑ORIGINAL dla wielu popularnych zastosowań: z wytworzonymi według specyfikacji dostawców seryjnych częściami, w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym, MEYLE pokrywa w Europie niemal 90 procent potrzeb rynku. Dodatkowo producent z Hamburga oferuje niemal 60 zestawów sterowników świec żarowych w jakości MEYLE‑ORIGINAL, które oprócz sterownika, zawierają również odpowiednie świece żarowe.

Aby uniknąć uszkodzeń i zużycia, świece żarowe MEYLE‑ORIGINAL są więc wytwarzane według specyfikacji dostawców seryjnych dla producentów samochodów – do tego należy także zastosowanie metalu odpornego na wysokie temperatury i technologii podwójnego ogniwa grzewczego. Dzięki temu świece żarowe MEYLE‑ORIGINAL wykazują optymalnie dopasowane przeniesienie temperatury i wysoką zdolność izolacji przed przepięciami lub przebiciami. Dodatkowo środek świecy żarowej, jest (poprzez zastosowanie specjalnego gumowego uszczelnienia) antyhygroskopijny – nie zbiera więc wilgoci – co zapobiega korozji wewnątrz świecy. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i optymalnie dopasowanych do siebie elementów świece żarowe MEYLE-Original mogą bardzo dokładnie utrzymywać żądaną temperaturę dalszego żarzenia. Przez to w istotny sposób zmniejsza się emisję spalin i chroni środowisko.

Specyfikacje świec żarowych MEYLE‑ORIGINAL w skrócie

Porada warsztatowa MEYLE: Świece żarowe powinny być wymienie co 80.000 - 100.000 kilometrów. MEYLE zaleca ponadto wymianę wszystkich świec żarowych równocześnie, celem uniknięcia możliwych, dalszych napraw. Dodatkowo przy każdej wymianie należy skontrolować także sterownik. Przy wymianie sterownika należy także zawsze wymienić wszystkie świece żarowe – w ten sposób można uniknąć uszkodzenia sterownika, przez jedną, wadliwą świecę żarową.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ karol 1 ponad rok temu Przed zimą warto się zaopatrzyć w nowe świece . W zeszłym roku mój diesel został unieruchomiony właśnie przez wyeksploatowane świece . Wymieniłem na nowe delfi . przegląd przed zimą zaliczony także mam nadzieję że w tym roku bez niespodzianek będzie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony