Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  20.08.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

System EPS firmy NSK

Najnowsza generacja układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) firmy NSK wyróżnia się na tle poprzednich wersji tym, że opracowana została pod kątem zgodności ze standardem bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262 dla pojazdów drogowych.

W normie ISO 26262 określone zostały środki bezpieczeństwa dla kompletnych systemów elektrycznych i elektronicznych, jak również dla procesów rozwojowych. Regulacje i rekomendacje zawarte w ISO 26262 skupiają się głównie na próbach wyeliminowania potencjalnych przyczyn usterek oraz na doprowadzeniu do powstawania produktów niezawodnych i bezpiecznych.

Podejmują się produkcji najnowszej platformy EPS, firma NSK musiała dostosować cały proces rozwojowy do wymagań ISO 26262. Jednocześnie liczne części systemu, takie jak czujniki momentu i mikrosterowniki zaprojektowane zostały pod kątem zwiększenia wytrzymałości. Jeszcze większy poziom bezpieczeństwa zapewniono, wprowadzając liczne dodatkowe funkcje diagnostyczne. Jak potwierdzają niezależne audyty, najnowszy system EPS firmy NSK spełnia wszystkie wymagania ISO26262.

Opisywana platforma jest przeznaczona do samochodów kompaktowych. Charakteryzuje się ekstremalnie gęstym upakowaniem komponentów, które – w porównaniu do wariantu funkcjonującego na rynku – zajmują o 10% mniej przestrzeni, a o 40% mniej niż pierwsze układy EPS firmy NSK. Kompaktowe półprzewodniki i przekaźniki bez mechanicznych styków pozwalają na umieszczenie mniejszych radiatorów i pomagają w ograniczeniu ogólnej liczby komponentów. Kolejną zaletą jest integracja czujników kąta skrętu z czujnikami momentu skrętu, co zapewnia kompatybilność i możliwość współdziałania z dużą liczbą różnych systemów wspomagania układu kierowniczego oraz asystentów kierowcy.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony