Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  19.10.2018, ~ Administrator   

Szarpanie silnika na biegu jałowym lub gaśnięcie? [PORADNIK]
Strona 1 z 2

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia rozwiązania czterech powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Opel Astra
Odgłosy klikania z obszaru prawego słupka A w czasie jazdy
Pytanie: Klient, który posiada auto marki Opel Astra z 2010 roku, skarży się na odgłosy klikania dochodzące w czasie jazdy z obszaru prawego słupka A. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić przyczyny usterki. Czy ta usterka jest wam znana?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już o odgłosie klikania występującym w modelach Astra wyprodukowanych w latach 2010-2012. Jego przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy panelami progowymi drzwi. Wymontuj tapicerkę z progu przednich drzwi z prawej strony, częściowo usuń gumową uszczelkę otworu drzwi. Nałóż pasek ochronny na wskazany obszar (fot. 1.1). Przy użyciu młotka i specjalnego narzędzia (klepadła blacharskiego) zwiększ naprężenie w połączeniu karoserii. Zamontuj gumową uszczelkę otworu drzwi. Zamontuj tapicerkę do progu przednich drzwi z prawej strony. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Volkswagen Passat
Szarpanie silnika na biegu jałowym
Pytanie: Znajdujący się w naszym warsztacie Volkswagen Passat 1,6 TDI z 2012 roku ma problem z szarpaniem silnika na biegu jałowym przy włączonym układzie klimatyzacji. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Słyszeliśmy już o tym problemie, który dotyczy modeli Passat 1,6 TDI z kodem silnika CAYC. Jego przyczyną jest uszkodzony zawór elektromagnetyczny regulatora ciśnienia paliwa. Zamontuj nowy zawór elektromagnetyczny regulatora ciśnienia paliwa znajdujący się na listwie paliwowej (fot. 2.1). Wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Škoda Fabia
Wyciek oleju z przodu silnika
Pytanie: W znajdującym się w naszym warsztacie samochodzie marki Škoda Fabia 1,2 TSI z 2012 roku występuje problem z wyciekiem oleju z przodu silnika. Oczyściliśmy obszar osłony łańcucha rozrządu i wykonaliśmy jazdę próbną, ale po powrocie do warsztatu okazało się, że obszar osłony łańcucha rozrządu jest ponownie pokryty olejem, co uniemożliwiło dokładne zlokalizowanie źródła przecieku. Czy macie dla nas jakąś radę?
Odpowiedź: Według informacji, jakie posiadamy, modele Fabia II 1,2 TSI z kodami silnika CBZA/CBZB wyprodukowane przed 31.05.2012 r. mają niewystarczającą ilość środka uszczelniającego pomiędzy osłoną łańcucha rozrządu a blokiem cylindrów. Wymontuj osłonę łańcucha rozrządu. Dokładnie oczyść wszystkie powierzchnie dociskowe. Nałóż warstwę odpowiedniego środka uszczelniającego o grubości 2-3 mm na powierzchnię styku osłony łańcucha rozrządu (fot. 3.1). Nie nakładaj środka uszczelniającego na wskazane miejsce (fot. 3.2). Zamontuj osłonę łańcucha rozrządu. Nałóż niewielką ilość preparatu Loctite 243 na gwinty wskazanych śrub (fot. 3.3). Powinno to zaradzić usterce.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 8

  • 5
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony