Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  06.08.2020, ~ Administrator   

Tak testowane są filtry
Strona 1 z 2

Filtry powietrza, oleju, paliwa czy kabinowe to podstawowe elementy eksploatacyjne, bez których nie mógłby funkcjonować żaden współczesny samochód. Spełniają one wiele funkcji, odpowiadając m.in. za filtrację zanieczyszczeń przedostających się z otoczenia lub w poszczególnych układach wewnętrznych pojazdu. Zanim filtry zostaną dopuszczone do użytku, muszą przejść wiele rygorystycznych testów potwierdzających, że spełniają parametry określone prawem oraz wymaganiami producenta danego samochodu.

Skuteczność i chłonność – metoda wagowa dla filtrów powietrza

Parametry te dotyczą filtrów powietrza i przeprowadzane są metodą wagową w warunkach zbliżonych do rzeczywistej pracy silnika. Skuteczność filtra wskazuje, jaki procent zanieczyszczeń jest on w stanie zatrzymać, natomiast chłonność określa, ile zanieczyszczeń filtr może przyjąć przed koniecznością jego oczyszczenia lub wymiany.

Na przykładzie filtra do aut ciężarowych montuje się go w obudowie i umieszcza na wadze, by dokonać pomiaru łącznej masy. W kolejnym etapie filtr montowany jest na stanowisku badawczym, gdzie za pomocą wentylatora dozowany jest pył o takich samych parametrach, jak ten przedostający się w warunkach jazdy samochodem.

„Próba kończy się w momencie osiągnięcia mierzonej różnicy ciśnień 40,8 mBar, co jest granicznym parametrem żywotności filtra wyznaczonym przez konstruktora silnika. Wtedy powtórnie dokonuje się pomiaru masy filtra, co pozwala określić jego chłonność i skuteczność. Od tego typu filtrów oczekuje się chłonności na poziomie przynajmniej 2,5 kg pyłu testowego oraz 99% skuteczności. W przypadku filtra PZL Sędziszów wynik ten wynosi aż 4 kg przy 99,95% skuteczności filtracji” – wyjaśnia Dominik Zwierzyk, Project Manager w PZL Sędziszów.

Skuteczność i chłonność – metoda multipass

Podczas tego badania do oleju dodaje się odpowiednie pyły testowe o znormalizowanej granulacji. Odpowiednie czujniki testowe mierzą wielkość oraz ilość podawanych cząstek. Następnie zanieczyszczony olej jest przepuszczany przez filtr. Druga sekcja czujników sprawdza te same wielkości i ilość cząstek za filtrem. Uzyskane wyniki porównuje się z początkowymi parametrami oleju, dzięki czemu określa się precyzyjnie chłonność i skuteczność filtra. Wdrożenie określonego typu filtra do produkcji poprzedzone jest szczegółowymi analizami i wieloetapowymi badaniami. Dzięki temu każdy produkt PZL Sędziszów spełnia wszelkie normy określone przez producentów pojazdów oraz wymagania zgodne z polskimi oraz europejskimi przepisami dot. tych wyrobów.

Porównanie papierów filtracyjnych

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony