Fot. www.enginelabs.com
Tytuł silnika roku 2017 nadawany przez kapitułę „2017 International Engine of the Year” został przyznany po raz drugi silnikowi Ferrari 3.9 twin-turbo V8, w którym zainstalowany został moduł filtracji oleju Sogefi. Silnik, który napędza modele 488 GTB, 488 Spider oraz California T i GTC4 Lusso T, został uhonorowany tytułem silnika roku w kategorii od 3 do 4 litrów pojemności skokowej.
Dokładnie ta sama technologia filtracyjna Sogefi została zastosowana w wolnossącym silniku Ferrari 6.3 V12 instalowanym w modelach F12 berlinetta oraz F12 tdf, który także został nagrodzony drugi rok z rzędu w kategorii powyżej 4 litrów. Moduł filtracji oleju Sogefi wykonany jest z tworzywa sztucznego, posiada ochronną siatkę zaworu bocznikowego oraz wzmacniany, syntetyczny materiał filtracyjny. Wszystko to zapewnia najlepszą w swej klasie wydajność i trwałość, połączone z wytrzymałością mechaniczną w ekstremalnych warunkach na jakie narażone są wyczynowe silniki.
Inżynierowie Sogefi są niezwykle dumni ze współpracy z Ferrari i możliwości dostarczania znanemu producentowi samochodów rozwiązań i produktów, które z nawiązką spełniają wysokie wymagania stawiane najnowocześniejszym silnikom. Dzięki zaangażowaniu w badania i rozwój, Sogefi nieustannie usprawnia produkowane przez siebie filtry wszystkich typów, optymalizując ich wydajność, trwałość, gabaryty i masę, a także zgodność z wymogami ochrony środowiska.
Produkty Sogefi są obecne na rynku samochodów luksusowych i sportowych między innymi w silnikach FCA 2.9 V6 twin turbo oraz 2.5 ro 3.0; BMW / PSA 1.6 turbo 1.4 do 1.8 czy FCA 1.5 MultiAir turbo 1.0 do 1.4. Potwierdza to wybór technologii Sogefi na pierwszego dostawcę przez światowych producentów samochodów. Marki takie jak Bentley, Maserati i Porsche również montują produkty Sogefi w swoich topowych modelach.
Komentarze (0)