Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  22.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Technologie wspomagania Boscha w nowym Golfie

Technologie automatycznego wspomagania trafiają już nie tylko do drogich aut, ale pojawiają się również w pojazdach klasy kompakt. Przykładem jest nowy Volkswagen Golf, do którego Bosch dostarcza czujniki radarowe i kamery wideo.

Funkcją wspomagającą jest m.in. inteligentny układ hamowania awaryjnego, który powiadamia kierowcę o niebezpieczeństwie zderzenia. Najpierw emitowany jest sygnał alarmowy. Jeżeli kierowca nie zareaguje, układ generuje krótki impuls hamowania, a chwilę później częściowo wyhamowuje pojazd. Jeżeli kolizji nie da się uniknąć, funkcja automatycznego hamowania jest w stanie co najmniej ograniczyć siłę uderzenia. Układ dopasowuje siłę hamowanie do rodzaju zagrożenia dzięki danym dostarczanym przez czujniki.

Innym przykładem jest układ adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości – Adaptive Cruise Control. Kierowca ustawia prędkość na tempomacie, a samochód nie tylko utrzymuje zadaną prędkość, ale również automatycznie przyspiesza oraz wyhamowuje (nawet do całkowitego zatrzymania samochodu). Jeżeli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, w przypadku zatrzymania samochód rusza automatycznie – rola kierowcy ogranicza się w zasadzie do operowania kierownicą. Za kontrolę prędkości i odległości odpowiada czujnik radarowy.

Dostawcą danych jest również wielofunkcyjna kamera, która filmuje obszar przed pojazdem na dystansie do 120 metrów. Dane analizowane są przez specjalne oprogramowanie, które rozpoznaje np. oznaczenia poziome na jezdni, które mają znaczenie dla funkcji asystenta pasa ruchu. Jeżeli pojazd zjeżdża w stronę krawędzi pasa, układ wspomagający może przy pomocy drobnych korekt kierunku sprowadzić go ponownie na środek.

Dane dostarczone przez kamerę Boscha wykorzystują również inne funkcje: rozpoznawania znaków drogowych (informuje kierowcę np. o ograniczeniach prędkości czy zakazach wyprzedzania), asystent świateł drogowych oraz funkcja dynamicznego sterowania oświetleniem, która jest podstawą układów zapewniających optymalną widoczność, a jednocześnie zapobiegających oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.

Oprócz funkcji bezpieczeństwa i komfortu Bosch dostarcza do nowego Golfa m.in. kompletny układ wtrysku paliwa do silnika diesla, sterownik silnika oraz wtryskiwacze dla układu bezpośredniego wtrysku benzyny, rozrusznik Start-Stop, alternator, wycieraczki, wentylator chłodzący silnika oraz różnego rodzaju czujniki.

Fot. Bosch

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony